lauantai 12. joulukuuta 2015

Mun lauantai.

Mistäkö mun lauantai muodostuu? Ensinnäkin uunissa paistuvien riisipiirakoiden ja tuoreen tumman kahvin tuoksujen sekoitteesta, hetkestä aamulehden kanssa ja kiireettömyydestä. Mun lauantai muodostuu hyvästä ruuasta, riittävästä määrästä kahvia - voi myös korvata osan glögillä, kuten tänään tein. Taas toisaalta mun lauantai muodostuu myös aikaansaamisista. Se voi olla siivousrintamalla härkää sarvista tarttuminen, kuten tänään siivottiin juniorin huone neidin kanssa yhdessä. Aikamoinen määrä "vanhoja" leluja lähti kiertoon, ja osa menee varmasti hyväntekeväisyyteen. Mikä mun lauantaissa on parasta? Se yhteinen aika kotona, aika olla vaan ja puuhailla yhdessä. Lauantai kun sattumalta on myös toinen viikonlopun päivistä, siihen yhdistyy kyllä vahvasti myöskin jokaisen oma karkkipussi. Mun lauantaina ulkona lyhdyissä palaa aivan varmasti myöskin kynttilät. Mun lauantaina kotona tuoksuu myös takuuvarmana puhdas pesty pyykki.





Koska junori omi valkoisen joulukuusemme omaan huoneeseensa, niin päädyin virittämään hiukan kevyemmän version joulukuusesta. Nimittäin risuun kiinnittelin "frozenin" värisiä glitterpalloja sekä yhden näyttävämmän koristeen, luistimen. Mun lauantaisin osaan myös hyödyntää tilanteen, mikäli tiedossa olisi kahvivieraita, niin varmana leivon pöytään jotain. Nopea hätävara onkin torttutaikinalevyt pakkasessa ja vajaa nutellapurkki, hasselpähkinärouhetta ja maku on taattu. Kirjoitinkin aiemmin näistä nutellatortuista täällä.
 
 
Tää mun lauantai sujui pääosin juniorin huoneen siivouksen merkeissä, mutta kyllä nyt kelpaa kun paikat ovat kunnossa. Sitä sietää ehkä kurkata itse peiliin, että mistähän se kaikki tavaranmäärä mahtaa olla peräisin? Niin, ja vaikka kiertoon lähtikin roima määrä - kyllä sitä kampetta vielä kerrakseen jäi. Oikeastaan hirvittääkin, mitähän uutta tavaraa se joulupukki mahtaa tuoda..
 
Tämä ilta me oltiin tyttöporukalla kotona, kun mieheni oli pikkujouluissa. Neitien kanssa jutusteltiin, ja heittivät idean ilmaan - mitä jos äiti vähän meikkailtaisiin. Olihan se vähän hullu ajatus aluksi, mutta eikäy totuutta kieltäminen että aika juoksee vähän liian nopeasti, ja varmasti tuo isompi teinityttö kokeilee meikkiä ainakin salaa. Oikeastaan nythän vitosluokalla tuo ripsiväri on sellainen juttu, joka on tullut mukaan päivittäiseen rutiiniin. Tuntuu todella ristiriitaiselta kun omat lapset kasvavat, sitä tämän lauantain iltapohdintoina olen mielessäni pyöritellyt. Yhtäaikaa sitä osaa olla onnellinen lasten kasvusta ja omatoimisuudesta, mutta aivan samaan aikaan sitä toivoo että aika pysähtyisi eikä lapset enää kasvaisi. Tekikin mieli kaivaa esille ne lapsuuden ensimmäiset valokuvakansiot, mutta niitä ilon kyyneliä ei olisi voinut vastustella. Päätin hymyssä suin, kiitollisena kömpiä peiton alle unille.  


Mistä sun lauantai koostuu?

5 kommenttia:

  1. Ihana lauantai sulla! Paljon samaa mulla kuten yhdessäolo perheen kanssa :) Herkutkin on meillä myös...Kynttilöissä palaa tuli ja ulos myöskin joskus laitetaan :) Nutellaa pitäs ostaa nyt kaupasta, kun nuo sun nutellatortut houkuttaa...:) Ihanaa iltaa Henna <3

    VastaaPoista
  2. Kiva lauantai ollut. Liikuntaa, kyläilyä ja raakasuklaata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, viikonloppuisin on aikaa itsellekin.

      Poista
  3. Itsekin rakastan rauhallisia viikonloppu aamuja. Teetä ja ehkä blogien lukua. Mutta haluan silti saada viikonloppuisin paljon myös aikaankin juttuja.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3