tiistai 22. joulukuuta 2015

Ja mitähän se kampaaja teki?


Jos mä olen monen asian suhteen sellainen jojoilija, joopas-eipäs, entykkää-tykkään, haluan-enhalua, niin sama homma on myös hiusten suhteen. Kun on pitkä, haluan lyhyen. Kun on lyhyt tarpeeksi kauan, haluan pitkät hiukset. No nyt oli sellainen totaalikyllästyminen, herääminen siihen faktaan että mähän pidän 99% aina hiuksiani poninhännällä. Joo, onhan se ponnarikin siisti mutta jotain persoonaa siitä puuttui. Joten päätin soittaa kampaajalle kysyäkseni leikkausaikaa näin joulunalle, ja sainkin sellaisen - toiveenani lyhyt tukka, polkkatukka. Kampaaja nauroikin minun pitkälle tukalleni, että ainakin lähtevät kaikki vuodessa kasvaneet kuivat latvat pois. No kyllä ne lähti.


Mun oma hiuslaatuni on äärettömän lasimaista, ja se aiheuttaa omat haasteensa. Lasimainen ja piikkisuora. Siinäpä ei mitään kivaa rikottua mallia saada mitenkään toimivaksi, mutta sellainen napakka leikkauslinja on kaikista paras mun hiuslaadulleni. Ja helppokin vielä. Mulla on ihan mukava määrä hiuksia päässäni, vaikka koinkin sen melkoisen hiustenlähtökriisin josta kirjoittelinkin joskus aiemmin täällä blogissakin - ja tästä syystä mulla tahtoo nousta sellaista "vauvahiusta" vähän joka puolelta päätä esille kuivuessaan. Mutta ihan oikeasti, mahtaako olla olemassa yhtään naista joka olisi joka hetki täysin 100% tyytyväinen hiuksiinsa?


Ja lopputulos on tässä! Enemmän sitä tukkaa jäi lattialle kuin mun päähäni, mutta tykkään ihan megapaljon. Oma mielikin on pirteämpi ja jotenkin tää pukee mun persoonaa vaan niin paljon paremmin! Kunnon tukkakuvia ja asukuvia yritän saada aikaiseksi huomenna, meinaan tänään pimeys yllätti jo kello kolmen jälkeen. Eikä siinäkään vielä kaikki, mutta kai joku lomallejäämis-stressi, työstressi, tai mikä-lie-stressi, pisti mun päivän aivan uuteen uskoon melkoisen pääkipuilun vuoksi. Pitää toivoa että tämän joululoman pääkivut on tässä kipuiltu, eikä kukaan tulisi kipeäksikään lomapäivien aikana. Mutta mitä tykkäätte uudesta hiuslookista?

 

10 kommenttia:

  1. Minä niin tykkäsin sun pitkästä tukasta :D Vaan eipä tuo lyhyempi mallikaan oo yhtään pöllömpi, lisäkuvia odotellaan ;)
    Ite oon kans samanalainen veivari hiustenpituuden suhteen vaan nyt tempasin kun leikkasin pitkästä aikaa otsiksen, ja oon ollut tosi tyytyväinen, vaihtelu virkistää :)
    -Suvi-

    VastaaPoista
  2. Todella kivalta näyttää näin peilin kautta jo!! Ja niinhän se on, olen ihan samanlainen itse hiusteni kanssa - kun on pitkät (tai yleensä olkapäille asti kasvneet), tulee hirveä himo leikata ne lyhyiksi. Nytkin kun tukkaa alkaa jo olemaan hiukan yli hartiamitan, olen onneksi päässyt irti tästä ajatuksesta ja suuntaan katseet jo sinne kun minulla on pitkät hiukset. Pitkiä hiuksia ei nimittäin ole ollut sitten 3. luokan :D

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
  3. Kaunis tukka tuli! Sulla kasvaa kyllä tosi nopeesti hiukset. Ihanaa joulua koo teidän perheelle ♡

    VastaaPoista
  4. Kauniit ovat nuo uudet hiukset!

    VastaaPoista
  5. IHANAT. muistan vielä kun sie teit mulle uuden lookin. Vitsi miten sitä näyttikin heti paljon pirteämmältä. Nyt mielessä pyörii otsatukan leikkuu.

    VastaaPoista
  6. Voi kun näyttää hyvältä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3