tiistai 29. joulukuuta 2015

1+1=2.

Olen täälläkin maininnut varmasti yhdestä ns. lamppuhaaveestani. Se on ollut tämä Kartellin Bourgie- valaisin. Monta kertaa olen kääntänyt katseeni Jyväskylässä sijaitsevaan Sisustusilon ikkunaan, jossa tämä kaunokainen monesti on ollut. Stockmannin lehdessä tähän olen myös törmännyt, sekä Finnish Desing Shopin valikoimastakin tämä löytyy. Ystävälläni tällainen valaisin löytyy myös, ja aina olen jaksanut huokailla sille. Olinkin päättänyt, että ostan sen itselleni jokin vuosi synttärilahjaksi, viimeistään kun mittariin tulee pyöreitä.
 

Kuitenkin mielestäni tämä kaunokainen tarvitsee myöskin oman paikkansa tullakseen esille, ja koska meillä on valaisimia ihan kerrakseen - olen malttanut mieleni tämän kanssa. Mutta todellinen yllätys odottikin minua jouluaattona kodinhoitohuoneessa, jossa oli valtava lahjapaketti ja päällä nimeni. Kyllä siinä kerkesi miettimään pariin otteeseen, mitä sisällä mahtaa olla. Pahvilaatikon kyljessä luki Bourgie - ja siinä vaiheessa alkoi jo kovasti hymyilyttämään!




Puolestaan miehellenikin olin ajatellut hänen lahjasta tietämättäni valoa. Lamppua. Tosin hiukan erilaista. Nimittäin Beurerin led kirkasvalolamppua. Kriteerini tälle valaisimelle oli sen koko, ja käytännöllisyys. Päädyin ns. tablettikokoon, eli helposti mukaan otettavaan sekä säilyttämisen suhteen ei ole hankaluuksia. Nimittäin sen verran täynnä on meidän huushollissa jokainen kaappi, ettei mitään isokokoisia pölynkerääjiä nurkkiinkaan haluta. Ja uskomaton valoteho kerrassaan tästäkin kokoluokasta lähtee! Nyt on valoa meillä talven pimeyttä vastaan, ja energiaa antamaan.
 


Eli, aikamoinen sattuma että kumpikin meistä hankki toisillemme lampun. Jouluaattona jo vähän jännitti, liekö on kirkasvalolamput kummankin paketissa - kun mieheni ilme oli sen verran hassu avatessaan pakettini..  No ei lamput meiltä lopu, taas on kaksi lamppua lisää!

8 kommenttia:

  1. Upee valaisin tuo Bourgie! Mulle on tulossa se Eero Aarnion valaisin. Teilläkin taisi olla se. Tuosta valaisimesta on iloa pitkään ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Jos kyseessä se cake, niin se on keittiössämme ;)

      Poista
  2. Voi kun on upea lamppu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä mä oon jaksanut puhua monta vuotta. Kuulemma mies halusi yllättää, kun tätä niin kauan oon halunnut..

      Poista
  3. Ihanaa kun haaveet toteutuvat. Täällähän myös toteutui se ihana pöytähaave. Tuuhan Hennaseni piipahtaan taas munkin blogissa <3

    VastaaPoista
  4. Tuo Kartellin valaisin on ollut vuosiakausia haaveissani! Syksyllä tuli hankittua Hullareilta Iittalan Leimu-valaisin joten toistaiseksi muut arvokkaammat lamppuhankkinat jäänee taka-alalle... Muuta ehkä joskus vielä ;)
    -Suvi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suvi, tiedätkö niin mullakin! Mua huvitti, että kumpikin ostettiin sit lamput :D

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3