keskiviikko 4. marraskuuta 2015

Mun hetki, kahvihetki.


Sain hiljattain lahjaksi upean kulhon. Kulho on Apilanlehden valikoimasta, josta en aiemmin mielestäni ollut kuullutkaan. Apilanlehdeltä löytyy myös omat nettisivut, http://www.apilanlehti.fi. Kulho olisi omiaan esimerkiksi tarjoiluastiana, taikka lyhyiden kukkien maljakkona tai miksei myös kelluvia kynttilöitä esillepanien. Päädyin kuitenkin laittamaan käsityönä minulle tehdyt paperinarupallot, mitäs tykkäätte? Tämän kulhon juju on tuo romanttisvaikutteinen jalka, jossa huurrettuja ruusuja. Ainakin minä tykkään rentoutua tässä tunnelmavalossa!
 
 
 
 
Mulla on ollut tämä(kin) viikko melkoista juoksua kelloa vastaan, aamulla aikaisin töihinlähtö - töistä suoraan autolla kuskausta - asioiden hoitoa - illaksi kotiin. Kuitenkin viikon pelastus oli Starbucksin kahvipakkauksien löytäminen täältä Keski-Suomesta, ja näistä jauhoista kahvia keittäessä omassa kodissakin tuoksuu kuin Starbucksilla. Toiset ovat sitä mieltä, ettei kahvimauissa ole eroja, mutta olen todella eri mieltä - todellakin kahvimauissa on valtavasti eroja. Varsinkin kun olen säännöllinen kahvinnautistelija, useampi kupillinen päivässä meneekin kahvia. Automattikahveja huoltoasemilla vältän kyllä viimeiseen saakka. Uskallanko edes laskea ääneen, kuinka monta kupillista kahvia mahtaa mennä pahimpana päivänä? Entä viikossa? No voisi kai sitä huonompiakin tapoja olla? Vaikka niin, kohtuu kaikessa. Voisin opetella korvaamaan osan kahvikupeistani vaikka sillä tylsällä vesilasilla.. Vaikkakin onhan se hirveän helppo napata take away- kahvi mukaan, siirtää nälkää ja jatkaa matkaa.
 
Mahdatteko muuten tietää fiiliksen, jos epäonni potkii oikein kunnolla päähän - sitä alkaa jo ennakkoon varomaan uusia epäonnen hetkiä? Itselläni on jonkunlainen pelko epäonnen jatkumisesta, vaikka kyllähän niitä "ei yksi ilman toista tai toinen ilman kolmatta" tulikin jo koettua. Suurinta harmia onkin aiheuttanut yllättävästi autoni. Normaalistihan miehet ovat niitä "otuksia", jotka onnistuvat saamaan keväisin autokuumeen. Olenko poikkeuksellinen nainen vai tekeekö työtehtäväni tehtävänsä, että minä, nimenomaan minä, painin aivan valtavassa autokuumeessa? Kaksi autoa odottelee minua koeajoon, mutta silti toivoisin mieheni mukaani autokaupoille. Joskus tuntuu ettei minua naisena oteta tosissaan auton hankinnassa, vaikkakin ei käy moittiminen - minulla on myös mahtava luottoautomyyjä. Ja tässäkin asiassa lienee pakkomielteisyyteni esittäytyy vahvasti, sillä jos olen saanut päähäni ajatuksen "vaihdan autoa" - se on vain ajankysymys koska niin tapahtuu. Vaikka yhtäaikaa tiedänkin kuinka huono sijoitus auto on, mutta kun sitä päivittäin, viikottain tarvitsen tuntitolkulla. Olisko ehkä antaa vinkkejä, mitä autoa suosittelisit?
  

Takki - Cubus
Paita - Lindex
Huivi - Guess
Laukku - Cubus
 
Pitäisi jostain "repiä" innokkuutta iltaisin töiden jälkeen pihahommiinkin. Nimittäin viime viikonloppuna ne jäivät tekemättä. Haravointi odottelee, ja omenapuiden suojaksi tulisi virittää jänisverkot. Olisin jo ne laittanutkin, mutta ovat varaston perimmäisellä ja ylimmäisellä hyllyllä, ei ihan tuo alle 160cm pituus riitä vaikka kuinka yritinkin kurotella. Helppo vastaus olisi, laitan tulevana viikonloppuna, mutta tulevalle viikonlopulle on jo hiukan kysymysmerkkejä, lähinnä lauantai. Juniori toivoisi että menisimme joko Helsinkiin taikka Tampereelle, ai miksikö? Meillä asuu pieni japani-fanaatikko, neiti haluaa päästä tutustumaan japanilaisiin kauppoihin. Niitähän on useampi Helsingissä, mutta kuulemma myöskin Tampereelta löytyy. Onkos lisäinfoa näistä kenties teillä lukijoilla?



 
Viikko puolessa välissä, viikonloppu alkaa jo kohta vilahtelemaan. Ja hei Jyväskyläläiset, huomenna on klo 16alkaen jäädisco Synergialla. Eikun mukaan vaan sinne! Nyt kuitenkin kone kiinni, pää tyynyyn ja unille.

Kauniita unia muruset! <3

8 kommenttia:

  1. Yes - ilman kahvia ei päivä ala - eikä se jatku.
    Ja maulla on väliä;)

    VastaaPoista
  2. Ihana tuo kulho ja juuri sopii kivasti pallovaloille. Itse laittelin eilen jo jotain "jouluista" nimittäin HalpaHallista löysin ihania mustia joulupalloja sekä mustia pyöreitä kynttilöitä. Voiks joulua liittää mustaan?No mie olen nyt sen tehnyt.
    Mulle tuli muutes päänmagneettiin aika, arvaa vaan näinkö painajaisia että siellä on vaikka ja mitä kamalaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustahan on ihan hyvä väri jouluunkin, piristät sitä punaisella ;)

      Poista
  3. Täällä huutaa yks nainen, jolla ikuinen autokuume! :) Joten mielelläni kuvia odotan autojen koeajosta ja merkistä. :D
    Merkkiä en nyt osaa vinkata, riippuu niin kukkarosta.

    VastaaPoista
  4. Tässä huushollissa on kaikki autohankinnat saaneet alun rouvan kuumeilusta, kröhöm (vaikka mieskin on ihan autohullu) :D
    -Suvi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh ;D Kyllä täällä aikamoinen kuume mulla on.

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3