torstai 26. marraskuuta 2015

Ilta Marimekossa.


Marimekon uusi toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko oli tänä iltana vierailulla Jyväskylän Marimekon myymälässä aivan kävelykadulla klo19 alkaen. Muutoinkin Marimekoissa juhlittin kanta-asiakkaiden iltaa, ja illan aikana kaikista myymälöistä sai -20% alenuksen kaikista tuotteista. Vaikkakin itselläni on omat Marimekon lempimyymäläni Jyväskylässä, niin päädyin toisen Marimekko-fanaatikon seurana keskustan myymälään. Täytyy todeta keskisuomalaisten olleen kiinnostuneita Marimekon toimitusjohtajasta, innokkaita vaihtamaan muutamia sanoja sekä alennuksetkin purivat asiakkaisiin hyvin - suorastaan kuhina kävi ostoksien lahjapaketointipöydällä. Eikä ilman lehtikuvaajien salaman räpsettä illasta selvitty.


  
 
 
 

 

Minua illan aikana eniten kiinnostavat tuotteet löytyivät Marimekon astiaosastolta, erityisesti posliinituotteisiin kiinnitin huomioni. Ihania uusia jouluisia puna-valkoisia tuotteita, sekä niitä iki-ihania suosikkeja. Edelleenkin pisti tämä teekannu huokailuttamaan, jokohan olisi kohta aika hankkia se omaan kotiinkin? Vai onko siinä millaista järkeä, kun meidän perheessä ei juuri teetä juodakaan? Mutta ehkäpä sitten sellaisena sisustusesineenä teekannu, no enpä tiedä? Ja tiedän, että tänä iltana olisi ollut oiva hetki tehdä joululahjahankintojakin - mutta missä ihmeessä se mun joulumieli mahtaa luurata? Yleensä tässä vaiheessa olen jo onnistunut täyttämään kaapinpäälliset ja varastonhyllyt hankinnoillani. Nyt tulos on 0. Nolla. Aikamoista.

 



Itse pidin kovasti Tiina Alahuhta-Kaskon luonnollisuudesta, aitoudesta ja ihmisläheisyydestä. Olisi voinut ajatella että myymälään astelee jakkupukuinen toimitusjohtaja, mutta myymälään saapuikin upea pehmeä ilmestys Marimekon vaatteissa - kuinkas muutenkaan. Hymyä häneltä ei puuttunut, eikä sydämellisyyttä - jokainen asiakas sai myös muistoksi ihastuttavan Marimekon sydämen. Vaikkapa sitten joulukuuseen koristeeksi riippumaan.





Huomioni kiinnittivät myös Marimekon klassikkolaukut, uudessa viininpunaisessa sävymaailmassa. Olen tykästynyt viininpunaiseen kovasti, se sopii mainiosti tummansinisen, mustan ja harmaan kaveriksi. Bongasin myöskin Eccon liikkeestä aivan ihanat viininpunaiset nahkakengät, jotka olivat jalassa aivan taivaallisen hyväntuntuiset. Taisinkin puhua koko tämän illan niistä kengistä, liekö huomenna on aivan pakko käydä kotiuttamassa ne? Ja ihan oikeasti, mulla olisi tarvetta siisteille työkengille - muillekin kuin kesäkengille. :)







Jos mä jotain haluaisin Marimekon nykyvalikoimasta, niin ehdottomasti ne unikkosilkkipaidat minua kiinnostaisi. Taikka yläpuolella kuvassa oleva pitkänmallinen Siiri-paita, kuva myöskin täällä. Paita vaikutti mukavalta myöskin vyön kanssa yhdistettynä, ja menisi esimerkiksi legginsien kanssa. Niin, toki mä olen sitä paitaa siis jo sovittanut, mutta edelleen se siellä kaupassa roikkuu eikä kotona. Mä olen niin yllättynyt itsestäni, kuinka kaltaiseni shoppailuholisti mahtaa muuttua niin saamattomaksi shoppailun rintamalla? Kuten ihan vain esimerkkinä se joulu, nythän olisi paras hetki tukehduttaa luvan kanssa sitä shoppailuhalua. Mitä mulle oikein on tapahtunut? Onko ehkä epäonni ja muut viime ajan tapahtumat saaneet minut varpailleen ja harkitsevaksi?
 
 
Mun illan asuna oli kimalteleva neulepaita kera Marimekon silkkiunikkohuivin. Koko kokonaisuuden näet ylempää kuvista. Marimekon uuden nuoren toimitusjohtajan myötä saadaan varmasti nauttia nuorekkaista kokonaisuuksista monien vuosien ajan, ja minunkin Marimekko fanitukseni saa kestää pitkälle eteenpäin luottamuksella. Eräs asiakas illanaikana kertoikin hänen Marimekkoinnostuksensa alkaneen 60-luvulla ja edelleen vaan Marimekkoa on pakko ostaa. Lieneekö minunkin tämän hetken ja tulevaisuuden sana siis on Marimekko?

2 kommenttia:

  1. Marimekolla on kyllä kivoja juttuja :) Meille on tulossa keittiöön (räsymatto kappa) ja lasten huoneisiin myös Marimekon kapat (ihanan ajattomia). Nyt ihastuin Marimekon uusiin punaisiin Unikkolakanoihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ihastuin Marimekkoon jo kun ekaa kotia sisustin, ja lapsuudesta tutut jo Marimekon raitapaidat ;)

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3