sunnuntai 6. syyskuuta 2015

Uusi suunta.

Luulen, että moni naisista kamppailee oman painonsa ja ulkonäkönsä kanssa. Pahimmat paineet varmaankin kesän ja joulun jälkeen, ja oikeastaan näkyykin suoraan kuntosalien väenpaljoudessakin. Otetaan ns.ryhtiliike, uusi suunta elämässä. Nostan hattua. Itse olen tänäkin vuonna yrittänyt ottaa yhden uuden suunnan, ja hienosti se lähtikin oikeaan suuntaan - vaan mikä ihme siinä on, että jossain vaiheessa vain liikunnastakin voi saada yliannostuksen. Kuntosalilla samat liikkeet, tutut laitteet, tutut kasvot, voiko se alkaa ahistamaan? Onko se silloin liian kaavanmukaista? Onko minusta ns. robottimaiseen  toistamiseen kuitenkaan pitkällä tähtäimellä? 
 
No ei minusta ole. Ihmisenä olen eläväinen, iloinen ja tykkään kokeilla uusia asioita. Ehkä juuri liikkumisessakin se suola tulisi olla vaihtuvuus, erilaiset uudet liikuntamuodot. Olenkin saanut erään ihanan ystäväni kaveriksi, yhdessä aiomme kääntää uuden suunnan liikunnan suhteen. Sekä samalla kenties suunta vaatekauppojen valikoimasta kääntyy myöskin oman vaatekaapin puoleen, kun vaatteet taas tuntuvat ja näyttävät omaan silmään hyvältä. "Olet upea missä kunnossa tahansa! " - se ei vaan lohduta yhtään tilannetta, jos itseä ahistaa. Oma peilikuva minulle se paras mittari, ei niinkään vaakaa ole uskominen - ja tietenkin se, miltä vaatteet näyttävät. Raaka totuus on, että nyt on aika ottaa itseä niskasta kiinni. Mä pystyn siihen ihan varmasti, kun vain aikataulutan arkeani hiukan paremmin.
 
Mä en usko mihinkään hetken dietteihin, enkä kuureihin. Olen vahvasti sitä mieltä, että kaikki lähtee siitä että oikeat asiat ottaa elämäntavaksi. En halua kieltää itseltäni mitään myöskään pois, kuten karkkeja, mutta voin harkita tekeekö mieleni ihan oikeasti niitä taikka riittäisikö pienempi määrä. Voin henkisestikin varmasti vahvemmin ja energisemmin, kun taas saan liikunnan osaksi arkeani. Omaa laiskuuttani tämä kuitenkin taitaa olla, vaikka välillä arki-iltojen aikatauluttaminen onkin minuuttiaikataulua enkä enää nukkumaanmenoaikaan halua olla lenkkipoluilla. Hirveän onnekas olen siitä, että eilen taisin saada houkuteltua ystäväni kanssani samalle salille - joten ihan varmasti kaveripaine jo pelkästään vie minut salia kohti. Kyllä se suunta tästä kääntyy, ihan varmasti, hitaasti mutta varmasti. Pitäkäähän peukkuja, ja jos haluatte kuulla miten mun suunnanmuutos etenee niin mieluusti voin täälläkin teille siitä kertoa. Mahdatteko tekin painia samanlaisten ajatusten kanssa? 
 

Jakku - Lindex
Toppi - Forever21
Hame - Promod
Lompakko - Louis Vuitton
Kengät - Tallinnasta

Mä luulen vahvasti, että kun saan suunnan käännettyä, niin olen samalla energisempi ja itsevarmempi. Se heijastuu varmasti lähimmäisiin sekä omaan käyttäytymiseeni, ehkä sitä kun on tyytymätön itseensä niin on tyytymättömämpi elämäänsäkin? Kotoa löytyy innokasta juoksuseuraa esikoisestakin, joten ehkäpä on aika jättää tekosyyt nurkkaan ja keksiä kivoja liikuntatapoja yhdessä. Yhdessä perheenä. Mitä sitä perheenä voisikaan tehdä? Frisbeegolfia olemme käyneet kokeilemassa, mutta se taas on minun tyyppiselle ihmiselle vähän liian hidastempoista. Ehkäpä kun alkaa yleisöluisteluvuorot, niin mennäänkin koko perhe jäälle. Vaikka viikko kerrallaan kun suunnittelee jokaisen harrastuksen mukaisesti arki-illat, niin varmasti minullekin löytyy sitä omaa aikaa liikunnalle. Aikaa, jolloin tehdä sellaista mistä tykkää. Sellaista, mikä voimaannuttaa arjessa. Olen valmis erilaisiin lajikokeiluihin, saadakseni oikeanlaisen motivaation ja löytääkseni sen minun juttuni. Uudet lenkkaritkin tuli lauantaina hankittua, ja sunnuntaiaamu startattua juoksutestauksella - kyllä se tästä lähtee! Uusi suunta, mä tuun täältä!
  
 
Energistä viikonloppua!

14 kommenttia:

  1. Mua voi napata myös salille mukaan! :)

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä sulle! Suunta vaikuttaa hyvältä :) Jännä, että sivun laidassa blogini ei ole päivittynyt viikkoon. Eikö ne päivity automaattisesti sulla? Huomasin vain, kun selasin äsken tuota listaa. Vai onko se niin, että se päivittyy, kun sinä klikkaat ja käyt blogissani?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti tsempistä!
      Kyllä sen pitäisi päivittyä itsestään, ihme juttu.

      Poista
    2. Itse sorrun joskus ihan diettiin, koska tiedän miten vaikeaa muutamaa kiloa on saada pois mun kohdalla. Huomenna aloitan nimittäin superdietin, jolla sain vuosi sitten 4 kiloa pois...Sitten pitäisi saada vain pidettyä se paino ja se painonhallinta se vasta vaiketta on :)

      Poista
  3. Tsemppiä sinne! Olen myös vaihtelunhaluinen liikunnan suhteen. Sellaiset lajit myös kiinnostavat, joihin ei ole pakko mennä tiettynä päivänä. Olen tänä vuonna löytänyt pyöräilyn uudestaan, ja siinä myös ajatukset tuulettuvat samalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos tsempistä! Sitä varmasti tarvitaan! :)

      Poista
  4. Mä en koskaan ole dietillä vaan yritän syöfä sen minkä tarvitsen ja liikkua ja nukkua riittävästi. Liikunnasta ja ulkoilusta tulee kiva ja rreipas olo :)

    Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle ja liikunnan iloa !

    VastaaPoista
  5. Tsemppiä! Täällä kanssa on yritetty jälleen kääntää kesän jäljiltä suuntaa sinne ns. oikeaan suuntaan; herkkuja ainoastaan lauantaisin ja lenkkeilyä:)

    VastaaPoista
  6. Ihanat kengät :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3