tiistai 8. syyskuuta 2015

Seitsemän syystyöaamua.

Syksyinen, mutta aurinkoinen tiistai. Syksyisen väriset lehdet leijailevat puista maahan. Callunat ja kanervat ilmestyvät kauppoihin. Pimeät syysillat, lyhdyissä lyhtykynttilöiden loiste. Aamuisin ei olekaan yhtä pirteä olo kuin aurinkoisina, lämpisinä kesäaamuina. Mutta seitsemän työaamuherätystä ja matka kohti Pariisia saa alkaa. Juuri nyt tuntuu, että irtiotto arjesta tulee juuri sopivaan aikaan. Ja pelkkä ajatuskin tuntuu hyvältä. Ja ansaitulta. Nyt vain yritän väistellä kaikenmaailman pöpöjä ja sairauksia, nimittäin niitä tuntuu olevan tarjolla kerrakseen. Kurkkukipua, kuumetta, perinteistä flunssaa, mahatautia, oksennustautia, märkärupea, täitä.. Aikamoinen kattaus siis ihan kaikenlaista liikkeellä! Huomio kiinnitetään siis sinkkiin, C-vitamiiniin ja tehokkaaseen käsienpesuun. Jaiks, pitäkäähän peukkuja ettei pöpöt kotiudu tähän osoitteeseen!
 

Mun päivänlook muodostui tästä kokonaisuudesta:
 
Jakku - Lindex
Huivi - Guess
Farkut - Vero Moda
Tietokonelaukku - Golla
Kengät - Tallinnasta 
 

Yhtä nopeaa kuin ajatukseni olivat keväällä lumien sulaessa takaterassilta, yhtä nopeaa syksyn saapuessa ajatukseni ovat samaisella terassilla. Kohteena ne kesäkalusteet. Nyt jo suunnittelen niiden siirtämistä talvisäilytykseen sekä kesäkukkien päivittämistä kanerviin ja muihin syyskasveihin. Ai mitenniin mä olen muka nopea liikkeissäni? Enkö voi todeta, että kesä oli ja meni? Ja nauttia syksystä ja syyskasveista mahdollisimman pitkään? Vai voisiko tämän jo tulkita hätiköinniksi, turhan nopeaksi toiminnaksi? Ehkäpä on sattumaa, että olen tulevan viikonlopun Tampereella niin ei tule toimittua liian nopeasti tämän asian kanssa. Tosin täytyy tunnustaa, että shoppailukiellossa ei kyllä ole kivaa lähteä pienillekään kaupunkireisssuille. Nimittäin aikamoinen säästökuuri minulla on päällä, ja olen kyllä mallikkaasti siinä onnistunutkin. Mutta ei voi sanoa, että helppoa se olisi ollut. Voi sitä houkutuksien määrää. Ehkäpä nyt voisin alkaa jo laskemaan päiviä tulevaan Pariisin matkaan, ehkäpä ne ostohoukutukset unohtuisivat samantien. Totesinkin jo miehelleni, että Pariisissa haluan käydä ehdottomasti Louis Vuittonin liikkeessä - ja eihän sitä tiedä tulenko ruskean paperikassin kanssa vaikka uloskin..

Samaa säästökuurista ei ehkä pysty mun miehestä sanomaan, nimittäin kaksi pakettia on ilmestynyt kotiin tällä viikolla - toinen juniorille ja toinen minulle, juuri kun piti siihen reissuun säästää. No pääasia, että edes minä olen pitänyt lompakon nyörit napin kiinni, enkä ole sortunut tuhlailemaan, nimittäin Pariisi ei ole mikään halpa kaupunki. Toisaalta mieheni kanssa tästä tuskin on tulossakaan mitään shoppailureissua. Jos minä olen shoppailuholisti, niin hän on täydellinen vastakohta. Sovituskoppiin miehen saaminen on tuskallisen työn ja suosittelun, ehkäpä jopa lahjomisen takana. Jospa nyt pari työpaitaa saisimme reissusta kuitenkin miehellekin hankittua. Saapa nähdä miten käy. Toivotaan että kelit suosivat, voin jo kuvitella meidät päiväkahville johonkin ihastuttavaan pariisilaiseen kahvilaan.  Vaikkakin yhtä hyvin voin kuvitella itseni siellä Ladureellakin valitsemassa macaronseja. Ja muuten ihan varmana ei jää vain haaveiluasteelle. Vai mitä te luulette?

 
Mitä muuten tykkäätte mun synttärilahjaksi saadusta Guessin huivistani? Itse olen ihastunut harmaan värimaailmaan, ja se onkin yksi syksyn väreistä. Lisäksi tämä huivi sopii hyvin sekä mustan että suosikkini tummansinisen asukokonaisuuden kanssa. Huivi on miellyttävän kevyt ainakin näille ilmoille, sekä minun mittasuhteisiini hyvänkokoinen. Ja onpa tainnut käydä niin, että tällainen huivi löytyy jo lähipiiristä myös. Aikamoinen kävelevä mainosnukke olen tainnut olla tämän huivin kanssa.

Syksyistä viikkoa!

10 kommenttia:

  1. Ihana Pariisin loma kohta teille! Mulla samat mietteet mulla, äkkiä kesäkukat pois ja talvikasvit tilalle! Tuo huivi sopii sulle niin ihanasti! Kaunis huivi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tykkään huivista kovasti. Ja kyllä mua polttelee ne kanervat kaupoissa ;)

      Poista
  2. Oi, tykkään !tuo sininen bleiseri ja huivi on makeet yhdessä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Sininen bleiseri onkin mun luottovaate :)

      Poista
  3. Oi teillä reissu lähenee. Nauttikaahan siellä olosta ja muista, yhden kaupan voit huoletta kiertää kaukaa ;)
    Toi huivi on ihana, tykästyin siihen heti kun eka kertaa sen sinulla näin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitään en lupaa :D
      Huivi on kyllä ihana, kiitos siitä kuuluu ystävilleni. Ja miehelle. Tosin kahta samanlaista huivia en tarttenut :D

      Poista
  4. Oi, ihanaa Pariisin matkaa! Pariisi on aina mitä loistavin idea ja sinne tekisi itsekin mieli taas päästä. Käykää Ladureen kahvilassa jos ehditte. Sieltä sai hyvää kahvia, sekä ihan mielettömiä herkkuja, muutakin kuin niitä kuuluisia macaroneja :)

    VastaaPoista
  5. Kaunis huivi! Tulin pitkästä aikaa käymään, kun luin Kodin Kuvalehdestä pyykinpesustasi. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti! Ja apua, aika moni on bongannut jutun :D

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3