tiistai 11. elokuuta 2015

Syksyn merkkejä.

Vaikkakin Keski-Suomessa nyt nautiskellaan hellekeleistä, niin yhtäaikaa täällä on esillä arjessa selkeitä syksyn merkkejä. Nimittäin täällä alkoi tänään ala- ja yläasteelaisilla koulut, ja niin meidänkin neidit saivat alkaa totuttelemaan aikaisempiin iltaunille menoihin sekä heräämään aikaisin aamulla. Vuosi taaksepäin olin saattamassa junioria ekaluokalle, mutta tänä vuonna minua tarvittu saattamaan koulumatkalle vaan koulumatka taittui kera luokkakavereiden. Onko siellä muuallakin jo koulut alkanut? Ja onko sinunkin mielestäsi koulunalku selkeä merkki syksystä?


Mä olen jotenkin itsekin inspiroitunut syksystä. Viikonlopun aikana huomasin kuinka vaatekauppoihinkin on jo syksy saapunut. Syksyn väreistä bongasin ainakin harmaata, petroolinsinistä, voimakasta sinistä ja kirkasta punaista, sekä myöskin sinapinkeltaista. Ostelimme siskollenikin syksyn trendivärejä, itse vastustelin tyylikkäästi kiusauksia vaatekaupoissa. Olen edelleen sitä mieltä, että shoppailuholistille toimii myös toiselle shoppaaminen terapiamuotona, eikä aina itselle tarvitsekaan shoppailla.

 
Mutta entäpä ne levenevät lahkeet? Ne taitaa tänä syksynä olla in. Vaikka kyllä pillilahkeisetkin housut pysyvät pinnalla, mutta jotenkin kontrasti on vahva kun vertaa jo pelkästään kuvissa noihin leveneviin lahkeisiin. Saapa nähdä miten katukuvassa levenevät lahkeet mahtavat ottaa sijaa? Mä muistan edelleen miten jossain vaiheessa vannottiin levenevien farkkujen nimeen. Se aika on taas käsillä.


Farkkupaidat, farkkuhameet - yleisesti ottaen farkku on vahvasti myös mukana syksyn muodissa. Farkku oikeastaan kaikella mahdollisella tavalla, farkkutakit, farkkumekot, farkkuhaalarit, farkkuhameet. Nytkö olisi oikea aika kaivaa kaapista esille ne omatkin farkkuhameet taas? Niin ja ponchot kuuluu tähän syksyyn - niitä näkyy reilusti myös kaupoissa. Oletko huomannut ehkä jotain samaa mitä minä?


Ääh, ja nyörit. Nyöritettyjä paitoja ja mekkoja on taas. Nyöritetyt yksityiskohdat, erilaiset hapsut. Ei vaan iske kummatkaan minuun. Ja olenpa bongannut samettia ja sitä 90-luvun rippikangastakin syksyn vaatetuksesta. Rippikankaan mä muistan niin tuntuvasti omasta nuoruudestani. Entäpä sitten ne taas niin muodikkaat polvisukat? Sellaiset piti meidän esikoisenkin saada. Tältäkö se oikeasti tuntuu kun tulee vanhaksi ja kokee elämänsä uudelleen nuoruutensa näin vaatetuksen näkökulmasta? Tuleeko aina ne vanhat oikut takaisin muotiin? Entä missä on se taika, että pysyisi itsekin samassa kondiksessa läpi vuosien - voisi tällöin vain nostella vaatekaapin perältä vuosia vanhoja ylitrendikkäitä vaatteita käyttöön? Vai onko niillä vaatteilla tapana kutistua vuosien mittaan?

Kuvat olen lainannut osoitteista: www.hm.com, www.veromoda.fi,

8 kommenttia:

  1. Koulujen alkaminen tulee tänä vuonna ihan kesken kesän. Juuri kun hellekelit saatiin, arki alkaa. Minä ainakin olen aivan jäljessä tarpeellisista hankinnoista. Toivottavasti shortsikelit vielä jatkuvat, sillä lasten kanssa pitää vielä mennä kouluvaateostoksille. Kaapissa on pelkkiä reikäpolvia ja liian lyhyitä lahkeita ;).
    Itselleni voisin kotiuttaa jonkinlaisen ponchon tai viitan täksi syksyksi.

    VastaaPoista
  2. Vielä en ole kovin ihastunut kaikkiin vanhoihin uutuuksiin . Tykkäsin kyllä nuorena hapsuista ( silloisella ihastuksella oli mokkainen hapsutakki ❤️) , väreistä sininen käy aina . Ponchoihin en niin kallistu , mutta viitat ovat aina ihastuttaneet , menneiden aikojen tuulia :)

    VastaaPoista
  3. Oma rakas 23v tytär sai synttärilahjaksi avopuolisoltaan tuon upean Vans repun, kelpaisi kyllä tällekin Disney höperölle. 11veelle ostettiin taas avaruus Vans ja pienin ei halunnut Vansia lainkaan. :) Jotenkin vaan outoa, kesä tuli ja koulut alkoivat. :)

    VastaaPoista
  4. Toivottavasti kelit suosii koululaisia pitkään :)

    VastaaPoista
  5. Minä olen ihan himona noihin nyöreihin ja nauhoihin. ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3