tiistai 25. elokuuta 2015

Marimekon syksyn suosikit.

Mä niin fanitan Marimekkoa. Kuten varmaan on selväksi tullut. Epäilemättä. Ja mun vaatetuksesta löytyykin paljon Marimekkoa, ja nyt syksyn tullen ihastelen syksyn mallistoa ja hiljalleen kauppoihin saapuneita ihastuttavia vaatteita. Enkä lienee yllättäisi teitä lukijoita kertomalla, että muutamia syksyn ihanuuksia olenkin jo käynyt sovituskopissa sovittelemassa. Ja eipä varmaan sen suurempi yllätys olisi sekään, jos jotain näistä alla olevista suosikeistani sattuisi löytämään tiensä kotiini saakka?



 
Näistä kolmesta mekosta ensimmäistä olen testannut, ihastuttava tummansininen mekko kaivokuviolla. Mekko laskeutui kauniisti, ja varasinkin jo mekon itselleni, mutta jokin siinä jäi arveluttamaan kuitenkin. Mä en tiedä mistä johtui, liekö värisävyistä vaiko mittasuhteista, mutta jotenkin se muistutti minua yöpaidasta. Apua. Ja vaikka tummansininen onkin niin mun juttu, niin tätä mekkoa olen mietiskellyt ja päättänyt jättää kauppaan. Lisäksi mekoista viimeisin, musta-valkoraitainen, voisi hyvinkin olla sellainen mekko mitä mieluusti voisin pitää. Ainoastaan tuo hihojen mitta / yläosan leikkaus arveluttaa minua. Testaamallahan sekin selviäisi.

 
Mutta sitten tuo unikko. Ai että, yhtäaikaa inhottu ja rakastettu. Minun sisäinen kuumeeni unikkoa kohtaan ei taida koskaan nuukahtaa. Mutta en silti sisustaisi jokaista kotini ikkunaa unikkoverhoilla, no hei - sekin on koettu. Unikkoa ikkunoissa, petivaatteissa, pyyhkeissä.. Olen sovittanut kuvassa näkyvän pinkin silkkipaidan heti sen tullessa liikkeeseen, mutta jotenkin silkkipaita ei kuitenkaan ollut minun juttuni - vai liekö tämä paita liian levoton ja värikäs minun makuuni. Mutta kuvien viimeisin, musta unikkohame - on vain ihanehdottomanpakkosaada. Piste. Eipä siinä sitten muuta kuin kassan kautta. Vai miten se meni?
 
Mitä sitten tulee Marimekon syksyn sisustusrintaman uutuuksiin, niin muutama juttu on vain yli kaiken. Nimittäin esimerkiksi neulottu räsymatto tyynynpäällinen ja paksu huopa. Neulotut, ihan luxusta! Valkoisille nahkasohvillemme voisin mieluusti laittaa sohvatyynyihin nuo neulotut päälliset sekä mikäpä olisikaan pujahtaa mustavalkoisen paksun huovan alle. Ainoa hidaste taitaa olla huovan hinta, kappalehinta on 169€ ja niitä tarvittaisiin kummallekin sohvalle. Kahdesta huovasta on vain mielestäni vähän liikaa maksaa 338euroa. Varsinkin kun yhtäaikaa mieleeni piirtyy ajatus siitä, millaiseksi koirat saisivat ne, taikka minä ahkeran pyykinpesun seurauksena. Eikun joo, eihän niitä edes taitaisi voida kotikonstein pestä, eli pesulan vakioasiakkaaksi varmasti pääsisin. Mutta voi että, miten ihania ovatkaan! Jos ei olisi koiria, niin ehdottomasti olisi viimeistään joulupukin toivelistalla. :D 

Olisihan nuo uudet kahvikupitkin ihan söpöt, mutta mites se menikään - pitikö mun hävittää kaapeista turhia astioita kuin hankkia lisää täyttöä kaappeihin? Kai nyt aina pari mukia mahtuu lisää joukkoon? Huomaisiko kukaan edes niitä? No huomaisi. Heti. Välittömästi. Palautteen kera.

Kuvat olen lainannut osoitteesta: www.marimekko.fi


Mutta mites on, iskeekö nämä samat Marimekon syysjutut sinuun?

10 kommenttia:

  1. Marimekon kuvasstossa oli yksi jopa minua miellyttävä mekko mut hinta oli ihan törkeä. Sen voisin itselleni hommata jos nollia olisi vähemmän. Siitä musta palloisesta kankaasta tykkään jossa on keltaisia palloja. Siitä haluaisin ommella tyynyt. Ylläri.

    VastaaPoista
  2. Marimekot on karseita tantta telttoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin otti aikaa kun oma silmä tottui tiettyihin malleihin, ja aiemmin ostelinkin pääasiassa lapsilleni. Mutta näin on käynyt, että minua itseäni miellyttää mallistot aina vaan uudelleen. :)

      Poista
  3. No en nyt ihan tanttateltaksi sanois...Ne on kivoja ja rentoja päällä ja siksi mukava pitää! Harmi vaan hinta. Ovat niin kalliita.. ylimmäinen mekko ois myn suosikki ja alinkin on kiva. Aika paljon nyt on ollut mustavalkoraitaa. Voisin ottaa minkä vain...Hyvää yötä ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se eka mekko oli mun suosikki myös, mutta näistä mä kaadun hameen puoleen ehdottomasti ;)
      Kauniita unia! <3

      Poista
  4. Marimekko on taas nousussa, aivan mahtavaa ! Jopa suurissa ulkolaisissa blogeissa on nähty mm. tuota Unikko- silkkipaitaa.
    Itse kävin eilen Espalla Marimekon myymälässä ja pari juttua voisin ostaa, toki mustia ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen huomannut saman, mahtava juttu!
      ja miten minua ei yllätä että musta on mieleesi ;)

      Poista
  5. Jos joskus haluat päästä eroon noista kupeista, joissa on noi pinkit raidat, täältä löytyy ostaja :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3