torstai 16. heinäkuuta 2015

Tyllihame.

Tyllihame. Tyllihame. Olen jo jonkun aikaa pohtinut tyllihameen hankkimista, jostain syystä sellainen tuntuisi olevan nyt yhdenlainen pakkomielle. Mitä enemmän katselen kuvia kokonaisuuksista tyllihameiden kera, sitä enemmän omaa tyllihametta kaipaan. Mutta entäpä se toinen puoli - onhan se hyvin juhlava, mutta miten sitä muutoin tulisi käytettyä? Yllätyksenä minulle oikeastaan tuli tyllihameiden hintojen kirjo, nimittäin reippaasta neljästä sadasta kuuteen kymppiin on hintaa näille ihanuuksille. Olisiko parempi vaihtoehto ostaa tylliä ja kiikuttaa kankaat ompelijalle? Vai tilata ulkomailta? Mutta, onko ehkä sinulla tyllihame?


Tähän kuvaan olen kerännyt kuvia tyllihameista, esimerkiksi Zalandon sivuilta, Drama Galleryn sivuilta, Elloksen sivuilta.
Olen kuullut että Muotikuu on kuuluisa tyllihameistaan, mutta ihan yhtä kuuluisa hinnoittelustaan. Enkä edes uskalla kyseisen liikkeen ikkunan taakse eksyä, vaikka Muotikuu Jyväskylässäkin sijaitsee. Harmi että Drama Gallery muutti Jyväskylästä pois, sillä sieltä onnistuin löytämään upeita naisellisia mekkojakin eri tilaisuuksiin. Mutta toisaalta Draman verkkokaupasta löytyy ihastuttava malli tyllihameesta. Esimerkiksi Modernisti Kodikas- blogin Kerttu oli pukeutunut ihastuttavaan kokonaisuuteen juurikin tyllihameen kera.

Voisihan se olla, kun tällainen lyhyt, alle 160cm, nainen laittaa tyllihameen päälle niin eihän se ollenkaan passaa. Silti jostain syystä kovasti sitä haikailen. Ehkäpä vielä joku päivä nykäisen sellaisen päälleni ja totean saman kuin vekkihameiden kanssa, ettei oikein istu kun muutoinkin on tuota muotoa alakroppaan luotu. Mutta nyt tyydyn ihastelemaan kaikkien muiden upeita kokonaisuuksia tyllihameen kanssa, sillä eipä ollut tälle kesälle häitä eikä muitakaan juhlia tiedossa. Katsotaan mitä mieltä oma mieli on sitten ensi kesänä.

6 kommenttia:

  1. Mulla ois kaapissa yksi musta pitkä, muta eipä ole tullut käytettyä. Ehkä ois aika kaivaa se naftaliinista.

    VastaaPoista
  2. Onpas ihanan valoisa blogin ilme, hyvä Henna.
    Mulla on yksi tyllihame ja enemmän mun hamonen on arkinen ja sen voi pukea lähes minne vain. Siitä on kuvia joulun alus postauksissakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :)
      Mä haluaisin semmoisen monikäyttöinen just, mutta en mä oikeasti tarve. Katsotaan kun juhlia tulee - jos sitten.

      Poista
  3. No ei ole tylliä - eikä tule!

    VastaaPoista
  4. Jokaisella naisella pitää olla ainakin yksi tyllihame 😊.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3