maanantai 13. heinäkuuta 2015

Mulla ei ole mitään päälle puettavaa.

Mulla ei ole mitään päälle laitettavaa. Kuitenkin katsomalla "vanhoja" valokuvia, sieltä pilkistää sellaisia vaatekappaleita jotka olen onnistunut kokonaan unohtamaan. Kuten esimerkiksi alla kuvissa näkyvän Marimekon tunikan / trikoomekon. Aiemminhan olen ollut todella tykästynyt limenvihreään, ja sitä löytyy vaatteista sekä kodin tekstiileistä. Tulipa jopa joitain vuosia taaksepäin hankittua neideille omat junior fatboytkin limenvihreänä. Ja voitte varmaan arvata, sopiiko ne enää meidän sisustustyyliin? Olenkin miettinyt luopumista niistä ja hankkia tilalle vaikka yhden ison mustana.
 
Minulla on tapana tosiaan silittää kaikki vaatteeni, ja laitankin mielelläni ne silitettyinä naulakkoon hengarissa. Ja yhtä lailla tapanani on katsoa itselleni arkena seuraavan päivän vaatteet valmiiksi, kuten myöskin lasten ollessa pienempiä - viikkasin illalla lastenvaatteet valmiiksi odottamaan seuraavaa päivää. Tämä toimenpide on jotenkin helpottanut "ei ole mitään päälle laitettavaa"- fiilistä, koska aamulla ei ole tarvinnut pähkäillä vaatetusta pukeutumispulmissaan. Tänä aamuna se fiilis kuitenkin pääsi yllättämään, kesäloman jälkeen ensimmäinen työaamu, muutenkin teki tukalaa. Oikeastaan tämän kesän ilmat ovat aiheuttaneet oman päänvaivansa, tai oikeastaan kelin muuttuminen hetkessä, kyllä varmaan tiedät mitä tarkoitan..
 

Jakku - Lindex, Holly &Whyte
Tunika - Marimekko
Laukku - Louis Vuitton
Kengät - H&M


Mä luulen, että seuraavan kerran kun olen sanomassa "mulla ei ole mitään päälle laitettavaa" niin tutkin vaatekaapin. Eikä varmaan tekisi pahaa siivota muutoinkaan vaatekaappejaan, nimittäin niin sitä takertuu käyttämään niitä samoja luottovaatteita helposti. Kerrasta toiseen. Ehkäpä olisi hyvä nostaa naulakkoon kaapin perältä käyttämättä jääneitä vaatekappaleita, voisi piristää sekä omaa pukeutumista että mieltä. 

Tunnistatko samoja merkkejä omassa pukeutumisessa taikka käyttäytymisessä?

10 kommenttia:

  1. En kyllä tunnista moista ilmiötä. Pyrin elämään ekologisesti enkä hanki kaappien täydeltä vaatteita - enkä kyllä mene muissakaan hankinnoissa hetken hurman mukana (vrt. limenväräriset fatboyt). Kun ostaa harkiten klassisia vaatteita, niin aina löytyy päällepantavaa. Suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, klassiset vaatteet ovat minunkin mielestäni se juttu.

      Poista
  2. Minä kyllä tunnistan ko. ongelman ihan liian hyvin - ja siksi jatkan edelleen ekopaaston aikaan aloittamaani ostolakkoa. Vieläkin on liikaa tavaraa ja vaatetta kaapeissa ja komeroissa.
    Mekkosi on kaunis - ja kivan pirteä näihin surkeisiin keleihin!
    Tsemppiä töihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Mä voisin kokeilla ostolakkoa myös.. onnistuiskohan se?

      Poista
  3. Minulle on joskus käynyt niin, että kuvia katsellessa tulee mieleen joku vaate, joka on päässyt unohduksiin.,

    VastaaPoista
  4. Itse olen saanut kaappiini nyt aika mukavat vaatteet joten on aika helppo valita asun mitä pukee kun jonnekin lähtee. Töihinhän mulla on ihan sama mitä päälleni laitan kun työpaikka huolehtii vaatetuksesta.

    VastaaPoista
  5. Olen yrittänyt karsia vaatekaapista ne jutut pois, joita en käytä. Ostamista olen myös rajoittanut, mietin tarkkaan mitä tarvitsen. Silti huomaan, että joitakin vaatteita käytän vähemmän ja ne unohtuvat kaappiin. Tähän on kyllä syynä kiire ja mukavuudenhalu työpäivinä. Pitäis miettiä seuraavan päivän vaatteet illalla, niin ei tarvitse aamukiireessä vetäistä jotain tuttua ja turvallista ylle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä yleensä just katson illalla seuraavan päivän vaatteet valmiiksi ;)

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3