maanantai 15. kesäkuuta 2015

Marimekon mekossa.

Töiden jälkeen löysin tänäänkin itseni kaupungilta. Alet ovat alkaneet, ja neitien kanssa suuntasimme ihmettelemään kauppojen tarjontaa. Itse sujauttelin kenkiä jalkoihini, ja tallustelin askelia jonkun aikaa, nudenvärisillä korkokengillä jotka olivat -70% alennuksessa, mutta usko tai älä - en ostanut.
 
Mun mekkohaaste on onnistunut hyvin. Joka päivä olen jotain mekkoa / hametta asuihin saanut puettua. Nyt kun lämpö ei helli, vaan ilmat ovat olleet sateiset ja tuuliset - voi huoletta sujauttaa jalkaansa paksummat värilliset sukkahousut. Tänään asukokonaisuus oli vähän värikkäämpi, vaikka silti painopiste olikin tummansinisellä värimaailmalla. Mekko on Marimekon mallistosta keväällä ostettu, ja mekon sinisien osien kanssa sävysävyyn olen hankkinut myös taivaansinisen huivin Marimekosta. Kesällä toivoisin kuitenkin ettei tarvitsisi pukeutumisessa juurikaan huiveihin turvautua, joten olen jättänyt ne suosiolla vaatekaappeihin.
 


Jakku - Lindex
Mekko - Marimekko
Kengät - Vagabond
Laukku - Louis Vuitton

Tänään käväisin Marimekon myymälässä katsomassa mitä uutta on tullut valikoimiin, ja jo aiemmin olin ihastellut unikkokuosista silkkipaitaa. Ihastuin kuitenkin totaalisesti Kantti mekkoon, mutta päätin jättää mekon vielä liikkeeseen - jospa ne alet vaikka alkaisivat pian. Ehkäpä sitten tuo sinisävyinen mekko löytää tiensä kassan kautta tähän osoitteeseen, meinaan sen verran hyvin sopi tummansinisen bleiserin kanssa yhteen. Mekko on yhtäaikaa asusteilla juhlava, sopii juhlapukeutumiseen, mutta yhtä hyvin voisin kuvitella mekon työpukeutumiseeni. Mä nyt vaan taidan olla henkeen ja vereen 100% Marimekkofani. Ei varmaan uskoisi?


Kaupunkikierroksella sujautin päähäni myös "capin". Enpä tiedä osaisinko lippistä käyttää, vaikka jollain tavalla aika hauskalta se mielestäni päässä näyttikin. Lisäisikö lippis sitten innostusta liikkumista kohtaan? Eikös lippikset liity liikuntaan, urheiluun? Jotain urheilukärpäsen puremaa täällä totisesti tarvitaan - peilikuva ei täysin vastaa sitä mitä haluaisin, taikka vaatteet näytä päälläni sellaisilta mitä toivoisin. Mutten ehkä silti lähtisi vannomaan tuon lippiksenkään nimeen, eiköhän se lähde oman pään sisältä. Ehkä mä vaan tarvitsen jonkunlaista tavoitetta itselleni, sekä palkintoa kun olen saavuttanut tavoitteeni. Mikähän se palkinto voisikaan olla?

6 kommenttia:

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3