maanantai 11. toukokuuta 2015

Ja mitä sitä tarjoiltiin?

Päätin hiukan jakaa inspiraatiota eilisen tarjoiluista tänne, nimittäin äitienpäivänä meillä tarjoiltiin äitienpäivälounas meille äideille. Eli anopille ja minulle. Mielestäni tällaiset erilaiset tarjoilut piristävät arkea, kun saa taikoa pöytään erilaisia kokonaisuuksia. Varsinkin eilinen oli erityinen sillä mieheni oli pääkokkina. Itse sain päivällä nauttia jopa päiväunetkin, aika luksusta. Tänä kesänä lienee aika pitää omallakin terassilla grillibileet, taikka jotain mukavaa teemaa. Saa nähdä kuitenkin, pitääkö ennen sitä mennä grilliostoksille - sillä nykyinen grillimme on jo kymmenen vuotta vanha! Hienosti se on meitä palvellut, mutta nyt siinä alkaa pikkuvikoja jo olemaan.. Istuitko sinä tänään valmiiseen pöytään vai valmistelitko sinäkin tarjottavia pöytään?









Tänä äitienpäivänä, kuten kaikkina edellisinäkin, sain aamukahvin ja aamiaisen tarjoiltuna sänkyyn. Nyt kuitenkin halusin nauttia se keittiönpöydässä muun perheen kanssa. Ja kyllä mä hereillä olin muun perheen aamiaista valmistaessa, vaikka piti vähän esittääkin nukkuvaa.. Ja voi miten ihania juttuja minua odottikaan. Kaksi pakettia. Oliko perhe erehtynyt ja luullut olevan syntymäpäiväni? Vai oliko anopin pakettikin vahingossa tuotu minulle? Keittiössä oli kaksi Marimekon pakettia, toinen minulle ja toinen anopille. Huivejahan ei ole koskaan liikaa, sellainen sieltä paketista tupsahti. Pitkästä aikaa minua odotteli myös pieni paketti, joista juniorin mukaan "näistä äiti pienistä paketeista äiti tykkää". Nimittäin tuo sanonta on eräältä joululta, kun tytöt saivat paljon isoja paketteja ja minä taisin saada sen pienimmän, mutta mieluisan.

Ehkä kuitenkin kaikista paras lahja äitienpäivänä on se lasten innokkuus, äitienpäiväonnittelujen hokeminen sekä se äitinä oleminen. Äitiys on ehdottomasti minulle paras lahja. Ja rakastankin omia lapsiani ylikaiken, eikä äidinrakkaudella ole mittapuuta taikka rajoja. Äitiys koostuu lukemattomista muistoista lasten vuosien varrelta, sekä pienistä arkisista asioista kaiken luxuksen kanssa.






Miten siellä vietettiin äitienpäivää? Odottiko sinua myös lasten tekemät kortit äitienpäivänä? Minulle ne onkin todella rakkaita, ja joka vuosi olen ne säästänyt muistojen laatikkoon - tykkään niitä ihastella myöhemminkin, ja haluan ehdottomasti säästää ne myös neideille. Minun mielestäni oli upeaa, että juuri ennen äitienpäivää lauantaina juhlittiin myöskin lapsettomien päivää - sillä aina jokaisesta meistä ei tule äitiä vaikka kuinka isosti sitä toivoisikin. Joten on syytä olla onnellinen myöskin mahdollisuudesta olla äiti. Eikä kaikki meistä ole välttämättä saanut elää äitinsä kanssa, joten myöskin on syytä olla onnellinen omasta äidistään. Ja siitä äidinrakkaudesta mistä itse on päässyt myöskin nauttimaan.  



Isoja haleja!


4 kommenttia:

  1. Ihania herkkuja ja tunnelmakuvia. Hemmottelua kaikille aisteille. Mukavaa viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  2. Ihana postaus! Herkkuja oli meilläkin tarjolla :) Ihania herkkuja sulla kuvissa ja upeita lahjoja :) Ihanaa viikkoa sulle!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3