lauantai 25. huhtikuuta 2015

Nuttura.

Mä en tiedä onko koskaan ollut puhetta sen tarkemmin, mitä olen elämäni varrella opiskellut. Voisin avata yhden seikan, nimittäin kiinnostukseni kauneutta ja hiuksia kohtaan. Sekä kun kiinnostusta on riittävästi, alalle tulee päädyttyä opiskelemaan. Ja onpa opiskelujen jälkeen tullut tehtyä kosmetologin, maskeerajan sekä parturi-kampaajan töitä. Edelleen koen suurta intohimoa kaikkea kaunista kohtaan, ja viimeksi eilen sain antaa vinkkejä ja oman mielipiteeni kollegani hiusväriongelmaan. Kuitenkin itse olen nihkeä tekemään muutoksia itselleni, kuten esimerkiksi vaikka kuinka haluaisin hiuksiini uutta ilmettä - silti peilistä katsoo aina samanlainen tummahiuksinen minä. Tälläkin hetkellä pyörittelen mielessäni mahdollisia vaaleita raitoja, mutta katsotaan saanko sitäkään aikaiseksi. Ja vaikka saisinkin, kuinka kauan ne raidat mahtaisivat hiuksissani viihtyä ennenkuin värjäisin ne tummaksi takaisin. Silti vaikka jahkailenkin "juupas-eipäs" niin välillä vaan kyllästyy sen hetkiseen lookiin. Tiedät varmaan fiiliksen?

Nyt varsinkin kun koin kyllästymisen polkkatukkaani, päätin kasvattaa sitä hiukan pidemmäksi. Nyt kun hiukseni ovat hiukan pidemmät, koen tuskaa miten sitä laittaisin - joten monena aamuna se sujahtaakin hetkessä kiinni ponnarille. Parin päivän ajan mielessäni on kuitenkin ollut yksi muukin vaihtoehto, nimittäin nutturasta. Kuitenkin kaikki ne minun pitkiin hiuksiin hankkimani valkit olisivat olleet aivan liian suurikokoisia, niin nappasin kaupungista pienemmän valkin mukaani. Ja testasin tietenkin heti, mahtaako nuttura onnistua tähän tukkaan..


Jakku - Lindex
Paita - H&M
Housut - Vila
Kengät - Kaiio
Laukku - Louis Vuitton
Huivi - Mulberry



Ja onnistuihan se yllättävän helposti - nimittäin aivan hetkessä. Taidonnäyte ei ehkä ole mikään kaikista mallikkain, mutta testausmielessä olen tyytyväinen, kun nimenomaan tarkoitus oli vain todeta yltääkö tukka nutturalle vai ei. Ja aivan varmasti mun päivittäisessä lookissani tullaan jatkossa näkemäänkin monta kertaa myöskin nuttura! Onko siellä muitakin nutturapäitä? ;)



Tähän nutturaan ei tarvinnut kuin pienen valkin, kaksi ponnaria ja pari kampauspinniä. Sujautin nutturan ympärille erikseen pienenä lisäefektinä mustan rusetillisen nauhan. Voisin testata myöskin Louis Vuittonin bandeaun sujauttamista nutturan ympärille, taikka kun tarvitsee juhlavampaa fiilistä niin mikä ettei jotain kukkakoristeita taikka lettien yhdistämistä. Ainakaan tällä hetkellä en enää yhtään haikaile sen polkkatukan perään, vaikka olihan sekin helppo ja aina tyylikäs. Silti, never say never. Onhan sitä ennenkin monta kertaa tullut kasvatettua hiukset pitkiksi, jopa ylipitkiksi, ja kerralla sitten leikkautettu lyhyt linja.



Ps. Ihanaa kun bleiserikausi ja avokaskelit ovat alkaneet. Mä niin tykkään!

12 kommenttia:

  1. Ihana nuttura... rohkeasti vaan itselleen niitä pieniä muutoksia tekemään. Itse teen sitä jatkuvasti ;) Ihanan värinen huivi ja look näyttää hyvältä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Maiju :)
      Ai sinäkö teet muutoksia, äläs nyt :D

      Poista
  2. Täällä toinen juupas eipäs ihminen. Varsinkin hiusten suhteen. Tiesitkin varmaan.
    Mun mielestä sun tumma hiusmalli on upea ja niin loistava kuntoisen näköinen. Pidä se.

    VastaaPoista
  3. Kaunis Henna <3 Mulla oli tänään kans nuttura, mutta ihan päälaella ylhäällä :) Pitkistä hiukista saisi vaikka mitä ihania kampauksia, jos jaksaisi vain laitella...Ihanaa lauantaita Henna :)

    VastaaPoista
  4. Sama pää kesät talvet , sanonta pätee mun hiuksiini myös, olen jämähtänyt pitkän tukan kanssa , enkä ole kampaajalla käynyt puoleen vuoteen. Keskijakauksestakaan en tod näk luovu koskaan.. ;) Hei mitäs sitä hyvää muuttamaan vai mitä ? Nuttura on tosi nätti ja sopii sulle hyvin ! <3

    VastaaPoista
  5. Kaunis kampaus, oikein tyylikäs. Voi kun saisikin tukan nutturalle. Olen aivan surkea tekemään mitään muuta kuin poninhännän ja letin :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja tää oli älyn helppo! Nutturavalkilla varmasti saisit onnistumaan :)

      Poista
  6. Upea nuttura! Rusetti kruunaa ilmeen, tykkään. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3