keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

Selfiet.

Busy. Kokouksessa. Soitan myöhemmin. En pysty nyt vastaamaan.
 
Mun pari -kolme viikkoa on tuntuneet todella pitkiltä, nimittäin töiden suhteen on reissaamista ja yöpymistä ollut kerrakseen. Uuden opettelua ja aikataulutuksien järjestelyjä, kun normi työpäiviä on kuukaudessa ollut vähemmän. Kolme maaliskuun perjantaita olen viettänyt pääkaupunkiseudulla. Esimerkiksi tämän päivän aikana auton mittariin kertyi 541 kilometriä, aivan järkyttävä määrä. Tuli oman sairastelun vuoksi hoidettua kahden päivän työt yhden päivän aikana. Mutta kaiken kruununa tapasin myös tänään erään ihanan bloggaajan livenä, nimittäin ihastuttavan Hennan, joka kirjoittaa Bachia ja kahvia-blogia
 
Musta tuntuu että viime aikoina ei ole löytynyt aikaa bloggaamiselle juurikaan, olen ollut laiska lukemaan myös toisten blogeja. Sen verran äänettömyys vaivasi ikävän yskän kera, että jouduin maanantaina menemään lääkäriä moikkaamaan. Äänettömyyden myötä olin saanut riesakseni todella ikävän, pistävän, rintaan sattuvan yskän. Lääkärin tuomio ei ollutkaan mikään allergiareaktio, vaan totesi minulla olevan kurkunpääntulehduksen sekä keuhkoputkentulehduksen. No voi jee. Ja loppuviikko saikkua. Ei onnistu. Neuvottelun jälkeen sairaslomapaperissa luki päivä sairaslomaa.. Aika hyvin neuvoteltu, eikö?
 
 
Jakku - Only
Paita - Forever21
Housut - LauRel
Laukku - Louis Vuitton
 
Mun uusimmat kuvat ovatkin selfie-kuvia. Napattu kännykällä spontaanisti, kuten esimerkiksi ylempi kuva on napattu ennen kokouksen alkamista. Eräs kollega vitsailikin minulle, että mulle tarttisi hankkia selfietikku. Olisikohan sellainen oikeasti tarpeellinen taikka hyödyllinen? Jokuhan oli Stockmannin Hulluilla Päivilläkin kulkenut selfietikun kanssa, ja bongattiin me Lontoossakin useampi selfietikun kanssa siellä ruuhkissa. No koettakaa kestää näitä mun selfiekuvia, ehkäpä pian päästään kotona kuvailemaan kunnon kameran kera asukuvia.
 
Koska työmatkoja on nyt piisannut, niin koti-ikävää on myös podettu. Ja lapsien aina samat kysymykset kerta toisen jälkeen "milloin tulet kotiin?", "missä olet?". Olenkin yrittänyt yhä enemmän ja enemmän antaa aikaa neideille. Ja sairastelun vuoksi liikuntakin on jäänyt kokonaan pois, yhtäaikaa kovin ärsyttävää mutta yhtäaikaa ihanan rentoa ilman suorittamisen painetta. Kyllähän sitä kerkeää liikkumaan loppuelämän. Esikoinen alkaa olemaan todellakin jo iso tyttö, ja teini-iän myötä pieniä muutoksia alkaa vartalossakin tapahtumaan. Ja onpa jo pojatkin kysyneet "alatko olee mun kaa", joten kyllähän tämä taitaa vaatia itseltäkin kasvua uuteen vaiheeseen lapsuudessa sekä vanhemmuudessa. Esikoiselle ystävien olemassaolo korostuu vain iän myötä, ja neitiä vähemmän enää näkeekään kotona. Puolestaan juniori on aina ollut todella kyltymätön läheisyyden suhteen, ja ollaankin paljon vietetty aikaa yhdessä. Ihan kahdestaan..
 

Takki - Zara, Lontoosta
Farkut - Vero Moda
Kengät - Skopunkten
Huivi päässä - Louis Vuitton
Huivi kaulassa - Micks
Rahapussi - Louis Vuitton



.. kuten esimerkiksi ollaan käyty kahvittelemassa. Tällä viikolla vakiopaikkamme Arnoldsin sijasta päädyimme macaronseille Cafe Picniciin. Voi että mä ikävöin niitä Laduréen macaronseja. Pitää varmaan tehdä reissu Tampereelle ja istahtaa kahvikupilliselle Pyymäen Oma-kahvilaan heidän macaronsien parissa, sekä tuoda iso pakkaus myöskin kotiin.


Mä vietän loppuviikon pääkaupunkiseudulla, sekä aikamoista tahtojen taistoa täällä taistellaan. Nimittäin kuten varsin hyvin minä ja tekin siellä tiedätte, niin Stockmannilla on Hullut Päivät. Aikamoinen kiusaus olisikin mennä katsastamaan livenä tarjouksia, mutta olen päättänyt olla menemättä. Nimittäin sen verran laskuja odottelisi kotona minua, ja ensi viikolla todennäköisesti saan oman autonikin korikorjaamolta. Huomenna kuitenkin saatamme kollegan kanssa pyörähtää työpäivän lomassa Helsingin keskustassa. Saapa nähdä tarttuuko jotain mukaan.

Ainakin tänään onnistuin jo tekemään tarpeellisia ostoksia. Pieniä mutta niin tarpellisia. Jotenkin tuntuu että olen ollut hajamielinen tai en ole ajatellut asioita loppuun saakka. Tiedostan että pääsiäinen on ensi viikolla, mutta että tämän viikon sunnuntaina on virpomissunnuntai. Apua, ja meillä vielä pajunkissarisut keräämättä - saati koristeet hankkimatta. Päätin kuitenkin korjata asian heti tänään, passitin mieheni etsimään risuja ja minulla on reissusta palattuani koristeet hankittuna mukana. Joka pääsiäinen ollaan haettu kennollinen Kinder-munia, mutta lisäksi mieheni on toivonut täksi pääsiäiseksi Kinder- piirakkaa. Ihan linkkikin piirakkaa varten tupsahti puhelimeeni, joten ei kai tässä auta mikään.. Mahtaisko siellä jollain olla omaa reseptiä Kinder-piirakkaan taikka kakkuun?

Pääsiäisen odotusta!

10 kommenttia:

  1. Ihania kuvia ja kiirettä piisaa itse kullakin, jos se yhtään lohduttaa...Kivaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Kohta on pääsiäisvapaat edessä :)

      Poista
  2. Oli tosi hauska nähdä tolleen extempore, " tuu meille kahville ". Rentoa ja luontevaa ! :D

    VastaaPoista
  3. Lääkärit eivät yleensä ihan turhista noita sairauslomia kirjoittele.Nuo sinun kuvaamasi sairaudet voivat tuntua pikkutaudeilta,mutta jos et lepää kunnolla ,niin jälkitaudit voivat hengenvaarallisia. En haluaisi saarnata,mutta teen sen nyt kuitenkin. Uskon,että teet tärkeää työtä ja olet hyvä työntekijä,mutta tuskin korvaamaton kuitenkaan.Mutta lapsillesi olet korvaamaton äitinä.Joten hoida rauhassa itsesi työkuntoon,sillä ne työt kyllä odottavat,suko pois.
    -kirsi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kirsi. <3
      Onneksi mun loppuviikko menee kouluttautuneena niin ei tarvitse puhua tms.

      Poista
  4. Kuule hei - olen edellisten kommentoijien kanssa siitä samaa mieltä, että tauti pitäisi levätä kunnolla pois, ettei tule vakavampia jälkitauteja!!!
    Minä ostin selfie-tikun, vaikka ei sitä varmaan kukaan tarvi ;) Se tulee postissa, saas nähdä millainen oikein on...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, kerro kokemuksesi sitten ;)
      Mä alan olemaan jo kunnossa, ihan mahtavaa! Viikonloppukin vielä :)

      Poista
  5. mistä olet ostanut sinun forever21 vaatteesi? meinasin itse tilata muutamat jakut netistä, mutta huomasin että palautus maksaa. Jos olet tilannut netistä ja palauttanut sinnne, paljonko on maksanut? Kiva ja hyväntuulinen blogi, olen selaillut päivän mittaan postauksia taaksepäin, kuten huomaat :D löysin tämän siis aamulla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ostanut Forever 21 vaatteet Lontoon liikkeestä, jossa olen kaksi kertaa käynyt. Suosittelen tutustumaan ja itsekin meinaan netin kautta tilata ;)

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3