maanantai 2. maaliskuuta 2015

Lompakko.

Onko sinulla yksi luottolompakko, vai ehkä useampi vaihtoehto esimerkiksi laukun mukaan? Minulla on yleensä ollut isompi kokoinen lompakko, mutta koska nykyisellään käytän pieniä käsilaukkuja taikka kuljen pelkkä lompakko kädessä, niin hakusessa oli pieni kokoinen näppärä lompakko. Pari vuotta sitten hankin Louis Vuittonilta pikku lompakon, joka on ollut kyllä käytössä todella hyvä. Ainut miinus on rahapussiin kertyineistä kaikenmaailman keskittämis-, bonus-, ostoetukorteista normaalien pankkikorttien ja ajokorttien lomassa. Rahapussi on aina siis pullollaan, ja jotain korttia hakiessani - joudun kääntämään koko lompakon korttivalikoiman ympäri. Onneksi lompakossa on ollut vetoketju, jonka ansiosta kaikki säilyy kuitenkin paikoillaan.

Jo jonkun aikaa olen miettinyt uuden lompakon hankkimista. Kuitenkin olin tehnyt jonkunlaisen päätöksen, että hankkisin uuden lompakon Lontoosta. Onneksi tein pientä salapoliisityötä etukäteen, nimittäin punta verrattuna euroon tekisi aikamoisen lisäsumman lompakon hintaan. Joten kuten arvata saattaa, tästä sain hyvän syyn hankkia lompakon Suomesta kun samallahan siis lähes tulin säästäneeni useamman kympin. Vai mahdoinko sittenkään yhtään säästää. Voinko vähän kuitenkin syyttää siskoanikin tästä hankinnasta, sillä hänenkin mielestään se olisi parempi hankkia Suomesta..




Olin päättänyt, että seuraava lompakko on ulkonäöltään erilainen. Siinä ei saa olla vetoketjua, vaan jotain naisellisempaa ja persoonallisempaa. Jotain kivaa värimaailmaa mausteena. Korttipaikkoja tulisi olla sekä erillinen tila kolikoille. Tällaiseen minä siis päädyin. Vielä en ole käyttöön uutta lompakkoa ottanut, mutta varmasti pian tämä kulkee laukussani mukana. Miehellenikin tunnustin viikonloppuna ostokseni, hän luuli tätä käsilaukuksi. Ja taidettiin kokeilla lompakkoa tiskikonetta vasten, mitä lompakko maksaa verrattuna uuteen tiskikoneeseen.. No minkäs teet. Minä ja minun pakkomielteet. Hankin kyllä sen tiskikoneenkin, ja itseasiassa nyt viikolla se saadaankin.  



Millainen lompakko sinulla on?

14 kommenttia:

  1. Ihana lompakko, kestää varmasti monta vuotta.

    VastaaPoista
  2. Hieno lompsa! Mulla on ihan peruskauraa. Prismasta sellainen, että sain kaikki kortit tungettua jotenkin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti. Mulla on jossain vuosia vanha Guessin lompakko ja muistelin että sekin oli hyvä. Mistähän sen löytäisin? Onko lompakoita oikeastaan liikaa?

      Poista
  3. Oih mun lompakko on jo iäisyyden vanha. Aina mietin uuden hankintaa mutta aina se myös unohtuu :D Kyllä sun nyt kelpaa kun on laatulompsa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh. Kyllä kelpaa joo, ja vielä kun kaivan jostain pari "vanhaa" lompakkoa esille niin pitäs riittää. Mulla on musta kiva DKNY:n lompakko myös, jonka tunnustan unohtaneeni..

      Poista
  4. Tosi kiva, ja ihana tuo väri tuossa sisällä. Tuollaisen kun saisi azurina joku päivä :)

    VastaaPoista
  5. Minulla on isohko, mielestäni kaunis Burberryn nahkalompakko, joka on yleensä aina kotona kaapissa. On sitä välillä naureskeltu, että miten joku voi olla viikkoja käyttämättä lompakkoaan :) Minulla on kortit käsilaukun taskussa jemmassa ja käteistä minulla ei yleensä ole.

    Lompakon käyttämättömyys koitui helmikuussa onnekseni. Minulla on erikseen sellainen passinkuori/matkalompakko, joka varastettiin reissussa ulkomailla. Kotimatkani hyytyi siihen paikkaan, koska passi meni. Onneksi jäi luottokortit ja kännykkäkin jäljelle. En tiedä, miten olisin ikinä pärjännyt ilman niitä.

    Minusta tämä tapahtuma oli ihan selvä merkki siitä, että minua ja lompakkoa ei ole tarkoitettu yhteiseloon. Sen kerran kun käytän lompakkoa, se varastetaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui kamala. Minultakin joskus nuoruudessa varastettu lompakko ja kaikki kortit meni uusiksi.

      Poista
  6. Henna <3 ja Henna lompakko.
    Omani on nahkakukkaro hah hah mutta sitä se on, ei sentäs kalukukkaro.

    VastaaPoista
  7. Todella kaunis lompakko, täys 10 ostos!
    Minulla on Guccin iso lompakko, jonka ostin noin kolme vuotta sitten New Yorkista. Olin tuolloin päättänyt ostaa kunnon lompakon, ja päätin että satsaan siihen kunnolla. Olen tykännyt ja edelleen tykkään siitä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3