perjantai 16. tammikuuta 2015

Mekko vai housut?

Mahtavaa perjantaita! Toivottavasti sinulla on suunnitelmissa rento, ja mukava viikonloppu. Minulla viikonloppu alkaa huomenna tätini 60v juhlien merkeissä, ja siitäpä tulikin melkoinen meininki kotona. Näin niinkuin pukeutumismielessä. Itsellä. Esikoisella. Juniorilla. Yhdellä ei ole mitään juhlavaatetta. Toiselta puuttuu sukkahousut. Kolmannen juhlakengät on liian pienet. Ei tosin tässä järjestyksessä, mutta yes - meillä naisilla on kriisi! Huomenna jää nähtäväksi, puuttuuko mieheltäkin kenties jotain? Oi miksi mä olen jättänyt tämänkin asian näin viimetinkaan, ettei mihinkään kauppaankaan enää kerkeä?
 

Itse päädyin loppujen lopuksi tähän musta-valkoiseen Espritin mekkoon, jonka hankin viime kesän ylioppilasjuhlia varten. Tämän kaveriksi täytyy laittaa joko musta bolero taikka jakku. Jakku parempi juhliin ehkä kuitenkin. Mustat sukkahousut ja mustat Minna Parikat. Talvijuhlissa en ole ollutkaan kovin montaa kertaa, joten vaatekaapista ei niin talvista juhlavaatetta juuri löydy. Soveltamalla jotain kokonaisuutta? Todellakin talvi asettaa omat haasteensa pukeutumisessa ja liian monta kertaa mielessä on ollutkin ajatus "Minulla ei ole mitään päällelaitettavaa!", mutta jospa tällä mekolla nämä juhlat menisi? Mitä mieltä olet, onko liian kesäinen?

Mites sitten, hankitko sinä yleensä juhlia varten varasukkahousut? Minä olen oppinut tämän tavan kerran ostaessani valmiiksi rikkonaiset sukkahousut. Vaikka ei käy kieltäminen, että aika tunari mä niiden sukkahousujen kanssa olen - onnistun monesti ne rikkomaan ihan itsekin. Katsotaan nyt aamulla mahtaako mieli vaihtua pukeutumisen kanssa, olisiko suorat housut kuitenkin varmempi valinta? Vai mahtaako jakkupuku olla liian virallinen sukulaissynttäreille?

 
 
Talvijuhlapukeutuminen. Yhdellä sanalla sanottuna. Haastavaa.

Mekko vai housut? 

8 kommenttia:

  1. Mekko, ehdottomasti. HOusut on niin tylsät ja yök. Aivan taivaallinen tuo sinun mekko.

    VastaaPoista
  2. Liputan mekon puolesta :)

    VastaaPoista
  3. Mekko on juhlava, mutta tärkeintä on tietenkin se että on hyvä fiilis siinä asussa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just niin Reetta! Mekko on lähes vakioasuni juhlissa, kuten näissäkin :)

      Poista
  4. Vau, upea mekko. Iiikkkk sulla on parikat, kyllä myllakin vielä joskus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mekko löytyi keväällä Espritin liikkeestä.
      Kyllä sä parikat ennätät hankkii, käydään vaikka yhdessä katsomassa - pinkkejä tietenkin :)

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3