keskiviikko 21. tammikuuta 2015

Banaanilettuja.

Valmistin tänään tervellisiä banaanilettuja, jotka olivat ehdoton juttu makeannälkään myös. Valmistusainekset löytyvät varmasti jokaisen kotoa, banaania ja kananmunaa. Muuta ei oikeastaan tarvitsekaan. Mies mainitsi aamulla, kun meillä tahtoo banaanit mennä huonoksi ennen aikojaan - tällä tavalla sain pelastettua liian kypsät banaanit hyötykäyttöön ja herkutteluun. Ja tuoksu oli niin hyvä mikä näiden valmistamisesta leijaili kotiimme.
 
 
 
 
Yhdelle:
2 kananmunaa
1 banaani
 
Kahdelle:
4 kananmunaa
2 banaania
 
Sekoita kananmunat ja banaani sauvasekoittimella. Paista lettupannulla neitsytkookosöljyssä / voissa MIEDOLLA lämmöllä molemmin puolin. Nauti sellaisenaan tai marjojen kanssa.



Työviikko onkin jo puolessa välissä, mikä onkaan mahtavampaa kuin illat viettää takanlämmössä ja syödä hyvin. Minua lähinnä hirvittää jo etukäteen helmikuun shoppailulakko, miten ihmeessä mä voin selvitä siitä? Nimittäin tänään pyörähdin keskustassa, ja melkoisia houkutuksia siellä tuntui olevankin - oli oikeasti tekemistä melkoisesti etten shoppaile yhtään mitään! Eli ohjenuora yksi minulle onkin se, että pysyn kaukana kaupoilta. Toisekseen, tutkin vaatekaappini perusteellisesti - voinhan siellä vaatekaapillanikin tavallaan ostoksilla käydä, varmasti löytyy sellaisia vaatekappaleita joita olen unohtanut kaapin perälle. Kolmanneksi minun tulee muistutella jatkuvasti itseäni : Lontoo. Lontoo. Lontoo. Huh. Tästä tulee oikeasti vaikeaa. Minä olen ihan oikeasti shoppailuholisti. Nyt viimeistään tunnustan sen.  

6 kommenttia:

  1. Onko noi oikeasti hyviä?? Siis kun minä en tykkää banaanista yhtään, hyi. Lapsille voisi joskus paistaa ja samalla maistaa itsekin.
    Koskas me muru tavattais?? Tuu meille kylään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On hyviä, mutta banaani tekee makeita. Kandee laittaa suolaa halutessaan taikka esim mustikoita sekaan.
      Pitöskö sopia keväämmälle treffit suoraan? ❤️

      Poista
  2. Olen lukenut muualtakin, että nuo lätyt ovat hyviä. Vielä en vain ole aikaiseksi saanut tehdä niitä. Terveellisiä ovat kyllä! Kivaa loppuviikkoa ♥

    VastaaPoista
  3. Wau näitä pakko kokeilla. Yleensä teen latvialaisia pannukakkuja, joihin tulee piimää ja soodaa, niihin sopisikin tuo banaani.

    Kivaa päivää :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3