keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Mattaa, kiiltävää vai nahkaa.

Jaiks. Argh. Niin siinä taas kävi. Minä sovituskopissa.

Päällä ne "nahkahousut", yhtä aikaa trendikkäät ja samalla vähän rockaavat. Näitähän tuntuu olevan nyt ihan joka puolella tarjolla, ja hyvältä ne näyttää muiden päälläkin. Vaan mahtaako se olla minulle liikaa? Ehkä pehmeämpänä versiona minulle sellaiset housut, joissa olisi vain osittain tätä keinonahkaa. Esimerkiksi etuosassa. Ensimmäisenä kiskaisinkin jalkaani keinonahkaetuosalla olevat legginsityyliset housut, jotka olivat ihan kivat jalassa, mutta mielestäni tuo koko kiiltävä etuosa oli jo liikaa. Eri asia olisi saattanut olla, jos omistaisin pitkät ja hoikat jalat? Entäpä jos peppua ei olisikaan näin suuressa koossa? Lisämiinusta ehdottomasti näistä housuista tulee siitä, että saumakohdista kangas ja tekonahka olivat jollain tavalla liimattu vielä ompeleesta yhteen. Tämä herätti suurta mietintää tuotteen kestävyydestä..


Mutta edelleen asia jäi kaivelemaan. Jostain todella ihmeen ja kumman syystä minulle on tullut pakkomielle näistä "nahkahousuista". Tykkään kovasti matta- ja kiiltävän kangaspinnan vaihtelusta. Päätin kokeilla toiset housut toisessa liikkeessä, näissä housuissa nahkaefekti oli vain sivuosissa. Näistä minä tykkäsin! Ei liian rajut minun tyyliini, mutta silti niin ajanhermolla. Onpa muuten pakko vielä kertoa muisto nuoruudestani, silloinhan oli myös keinonahkahousut muodissa. Minunkin oli pakko saada mustat suoralla lahkeella olevat keinonahkahousut. Ihan kamalannäköisiä, ylikiiltäviä. Sekä päällä aivan tajuttoman hiostavia. Muistatko ehkä sinäkin?


Jos minua olisi tänään seurannut videokuvaaja taikka piilokamera, minun kädestäni olisi löytänyt jokaisessa liikkeessä jotain missä on keinonahkaa. Niinkuin tämä hame keinonahkaisilla yksityiskohdilla piti myös testata. Perustrikoohame piristettynä nahkaisilla kolmioilla etuosassa. Tämä olisi ollut kyllä ihan kiva, mutta olisiko silti tullut työkäytössä laisinkaan käytettyä? Mitä luulet mahtoiko mukaani tarttua tältä kierrokselta mukaan? Onko tämä sitä työmatkojen herkkua vaiko miinuspuolta? 


Oikeastaan tämä viimeinen kuva kiteyttää sen mielikuvani omasta nuoruudestani. Tämä kuva löytyi H&M syksyn Magazinesta. Syksylle lienee luvassa paljon keinonahkaisia ja nahkaisia vaatteita. Löytyypä minunkin vaatekaapistani joidenkin vuosien takaa Vilasta hankittu nahkahame. Käyttökerrat hameella onkin sitten ihan eri juttu. Nykyään olenkin paljon harkitsevampi ostoksissani, tai niin ainakin uskottelen itselleni. Olenhan jo sentään aikuinen nainen..


Trendikästä viikkoa! 

6 kommenttia:

  1. MUISTAN, aaarka juuri sellaiset suoralahkeiset tosi kiiltävät. Mulla ei kestäny iho niitä ollenkaan ja aina käytön jälkeen reidet oli täynnä ihottumaa. Sit kun niiden kans hikoili illan baarissa oli jännittävää mennä veskiin, ne joko ei lähteny pois jalasta tai jos sai laskettua niin ei saanu enää ylös huh huh kaikkea sitä onkin ostellut. Mieli tekisi sanoa, etten tommosia enää koskaan ostele mut parempi kun ei sano ei koskaan, mut jos näillä ajatuksilla mennään niin ei kiitos ainakaan tällä hetkellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samanlainen muisto täällä. Just se hiki jaloilla!

      Poista
  2. Mulla on mustat housut joissa on etuosa ns. nahkaa. Kivat ovat kun eivät hiosta. En halunnut myöskään koko nahkahousuja :) Kamalat nuo h&m punaiset housut...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kuulostaa hyvältä sun housut. Mua epäilytti kyllä ne liimatut saumat - ei Tuu kestää käytössä! :/

      Poista
  3. Keinonahkat tosiaan hajoaa aika nopeesti. :-( noi housut missä oli sivussa raita oli kivat ! Mulla on kanssa vähän sama fiilis, pitäisi olla tosi tosi hoikka että nahkahousut näyttäs kivalta päällä...

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3