lauantai 6. syyskuuta 2014

Lauantaiaamun mietteet.


Lauantai. Viikonloppu. Aika mahtavaa. Aamuaurinko paistaa. Ei kiirettä. Aamupala suoraan leipomolta. Kaksi kuppia kahvia. Aikaa perheelle. 

Pistäydyimme eilen esikoisen kanssa kaupungilla. Tai tarkemmin sanottuna H&M:llä. Neidillä oli hiukan vaatepulaa trikoista sekä gollegesta, ja mukaamme nappasimme kuvissa näkyvät trikoot, samaan kuosiin topin sekä tämän söpön pinkin collegepaidan. Myös toiset trikoot nappasimme kassan kautta mukaan. Illalla innostuimme siivoamaan neidin vaatekaappia, lajittelemaan pieneksi menneitä vaatteita. Kauhukseni totesin tilanteen - nimittäin vaatteet olivat sikinsokin mytyssä laatikoissa, ja minähän silitän kaikki lastenvaatteet. Ehkäpä hiukan tingin esikoisen kohdalla silittämisestä jos kaappiin siirtämisen jälkeen tilanne on tämä?


Maanantaina lasten vaatekaappiin on mahdollista tehdä täyttöhankintoja, nimittäin olen päättänyt pitää kotonani Pomp de Lux- lastenvaatekutsut. Oletko sinä jo nähnyt syysmalliston? Itse tutustuin tällä viikolla mallistoon, ja monta ihanaa vastustamatonta juttua siellä oli kyllä, joten jää nähtäväksi millainen ostoslista minulle mahtaa muodostua. Mielestäni tällä kaudella melkein poikien mallisto oli parempi kuin tyttöjen, onko muita samaa mieltä? Onko yleensä merkki Pomp de Lux tuttu?




Lauantaiaamulle olisi hiukan hommaa tiedossa, kun istahtaa alas ja katselee ympärille. Koti suorastaan huutaa huolenpitäjää. Jospa siis tarttuisi vain reippaasti imuriin, ja lattiamoppiin. Marimekon kangaspala odottelee myöskin ompelukonetta, jospa siitä hurauttaisi jotain piristystä kotiin? 

Olenkohan mahtanut koskaan kertoa ettei minulla ole kummilapsia. Vaikka ihan aina olen sellaista / sellaisia toivonut. Nyt toiveeni toteutuu, ja minusta tulee kummitäti. Aika mahtavaa. Mutta auttakaapa hiukan. Mitä voisi hankkia kummilahjana? Mieleeni ensimmäisenä tuli kummivalokuvakehys. Sellaiset itsekin toivoin neideille, ja arvostan niitä todella. Niistä jää ikuinen muisto vanhemmille ja lapselle. Myöskin minulle on sellainen aivan pienenä hankittu, vaikkei varsinaisesti kummeja minulla ole ollutkaan. Ihailen sellaisia lämpimiä kummisuhteita, ja aion itsekin olla sellainen. Hyvä kummitäti. Huolehtiva ja rakastava. Vaikkakin kyllä tässä piilee oma vaaransakin, nimittäin nyt jo minut löytää toistuvasti sieltä vauvanvaateosastolta. Tuleeko kummilapsestani lellitty kummitädin puolelta?

Ihanaa lauantaita! 

13 kommenttia:

  1. Ihanaa että pääset vihdoin kummiksi. Kummius on ihana asia ja meidän lapsille kummit on super tärkeitä. Jos meille tulisi vielä vauva tietäisin tasan ketkä vauvan kummit olisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu täällä. Tärkeät ihmiset kummeina. :)

      Poista
  2. Voi eii miten reipas sä olet. mä en silitä MITÄÄN! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih. No ihan aina ei kiinnostaisi, ja vaikea olla silittämättäkään.. :)

      Poista
  3. Itsellä Pomp de lux lutsut ohi ja todella paljon ihania vaatteita oli ainaskin pienten tyttöjen mallistossa ja isojen poikien.Niiiiiiin ihanat värit!!

    VastaaPoista
  4. Onneksi olkoon kummitädille ! Onko tyttö tai poika ? Tytölle ostaisin kalevala korun siivet riipuksen lyhyemmällä, 38cm ketjulla. Koru menee sitten vielä isommallakin tytöllä. Hopeinen kummilusikka on myös hyvä lahja, sekä tytölle että pojalle :) Ja onpas neidillä tyylikäs huivi kuvassa ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tyttö! :)
      Mä sovin että ostan kummikehyksen, mutta ehkäpä hyvä vinkki esim synttärilahjaksi. On muuten söpöjä ne pienet helmikorutkin kummilapsille! <3

      Poista
    2. Mun tyttö sai kastehelmet , supersöpöt !

      Poista
  5. Onnea kovasti tulevalle kummitädille ♥ Minulla on aika monta kummilasta ja olen tunnettu vaatelahjojen ostaja, edelleen vanhin kummityttöni (19v) pyytää minua aina synttäreillään kanssaan vaatekaupoille, joka on minusta ihanaa!
    Kummityöille olen ostanut perinteiset kummilusikat ja sen lisäksi olen kerännyt kaikille helminauhaa, eka helmi kastelahjaksi ja siitä sitten jatkanut.
    PdL uuteen mallistoon en ole vielä ehtinyt tutustua, ehkä paremoi etten vielä vilkaisekaan, tulee vaan kuitenkin tilattua;) Kutsujakaan ei vielä ole tiedossa, mutta eiköhän sekin vielä korjaannut.
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  6. Ai niin, piti vielä kysäistä, miten olet saanut tyttäresi hiukset noin kauniisti laitettua, kuin ne ovat ekassa kuvassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiukset ovat pujotettuina kuminauhapannan alle :)

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3