torstai 21. elokuuta 2014

Marimekon syksyä..

Vuodesta toiseen Marimekko on se mun juttuni. Tuntuu etten osaa kyllästyä. Marimekon kuosit ja mallistot iskevät minuun. Jo lapsuudessa minulla oli Marimekon raitapaitoja, sekä hyvin pitkään omatkin lapseni puin Marimekon vaatteisiin - siihen saakka kunnes lastenmallistoa vielä valmistettiin yli 122cm kokoluokissa. Sääli sinänsä, sillä tykkäsin tosissani pukea lapseni Marimekkoon ja kankaat olivat kestäviä vielä kiertoonkin laittaessani. Toisaalta kun asiaa ajattelee, nyt voikin ostella sitten hyvällä omalla tunnolla vain itselleen.. ;) Onko siellä muitakin uskollisia Marimekon käyttäjiä?

Eniten minulla taitaakin olla Marimekon mekkoja ja hameita, ja niihin nyt syksynkin tullen kiinnitän luonnollisesti huomioni. Raitaa näyttää vaatteissa olevan, eri paksuisena ja eri muotoisena. Erityisesti hameista Marimekon Visteri-hame näytti mieluiselta, niin ihmekös tuo - mustaa ja valkoista leveällä raidalla! Raidat toimii, eihän sille voi mitään. Malliltaan hame on myös hyvä, puhumattakaan hameen helman pituudesta - hienosti työpäivänikin pärjäisin tämän hameen kanssa. Tiivistettynä, kiva hame. Vai mitä tykkäät?


Mutta, entäpä Marimekon Jyrkkä - mekko? Ihana, ihana. Tätä olen monta kertaa käynyt Marimekon nettisivuilla ihastelemassa, liikkeeseen en edes ole uskaltautunut. Yhtäaikaa mekko on yksinkertainen ja samalla jotain erikoista. Materiaali on puuvillatrikoota, ja kokeilematta mekkoa - olen jo ihastunut tähän. Hyvin voisin tämän kotiuttaa kotiini. Niin, ja sitä mustavalkeaa tässäkin. Mutta eikö olekin aika upea?


Monesti ostopäätökseen vaikuttaa kankaan kuosi. Niinkuin aikoinaan Unikko-kuosi. Siitä minä taisin mennä ihan sekaisin, sitä oli ihan kaikkialla. Sitä oli astioissa, vaatteissa, verhoissa, pyyhkeissä jne. Ja tunnustan, että vieläkin tsekkaan aina kauden unikkovärit ja tuotteet - sekä lapsille ostan unikkomekkoja uudelleen ja uudelleen ( niistä löytyy vielä isompia kokoja). Onhan se unikkokuosi kuitenkin aika ajaton, ja samalla se symbolisoi voimakkaasti Marimekkoa. Minun mielestäni se on yksi niitä kuoseja, mistä tunnistaa Marimekon. Ja kyllä tunnustan vieläkin monesti harkitsevani jopa servettien oston verhokankaan kuosin mukaisesti. Monesti tullut ommeltua keittiöön Marimekon kankaista verhokappoja..

Marimekon Rama-paidan kangaskuosi on sellainen, josta tykkään. Paita on tyylikkään yksinkertainen, mutta sähäkänvärinen. Paidassa on sellaista persoonallista otetta. Puhumattakaan että sattumalta rakastan limenvihreää /  keltaisenvihreää - ja mielestäni tässä paidassa on aika täydellinen sävymaailma. Sekä malliltaan paita on aika lailla sellainen, millaisia minulla löytyykin kaapista Veromodan tuotelapuilla. Eli paitahan lähes huutaa minua..


Mitä tykkäsit mun suosikeistani?

14 kommenttia:

  1. Olen aina ajatellut ettei Marimekko ole mun juttu mut noi vaatteethan näyttää tosi kivalta varsinki toi leveäraitainen hame. Marimekosta mulla aina vaan mieleen putkahtaa Unikko-kuosi hyi. Täytyypä pian käydä tutustumassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä ollaan siis erilaisia ;) Mutta käy ihmeessä katselemassa! Mukavaa päivää sinne :)

      Poista
  2. Tuo Jyrkkä-mekko on ihan <3 <3

    VastaaPoista
  3. Oi, tykkään kovasti sun suosikeista, varsinkin ekasta <3 Olen käynyt jo hipeltelemässä tuota raitahametta ja -mekkoa lähi-Marimekossa ja haluaisin kovasti ostaa jomman kumman. Mulla on myös useita Marimekon mekkoja ja tykkään heidän kuoseistaan. Hurahdin Marimekkoon aikanaan, kun lapset olivat pieniä. Meillä oli joka ikkunassa Marimekkoa, lapset ja mamma oli puettu aina samanlaisiin raitoihin, palloihin tai unikoihin. Mä huumaannuin unikosta täysin ja meillä oli sitä kaikkialla (verhot, tyynyt, purkkeja, lepakkotuoli, meikkilaukut, mun paitaa ja takkia, kantoliinoja teetin useamman juniorille eli kaikkea mahdollista), joten ei mikään ihme, että kyllästyin kuosiin niin, etten varmaan koskaan tule siitä toipumaan. Muista kuoseista pidän kyllä, suosikkeja kivet ja kaivo :)

    VastaaPoista
  4. Juuri tuota ylimmäisen kuvan raitahametta kävin hypistelemässä alkuviikosta!

    VastaaPoista
  5. Tykkään kyllä. Marimekko paranee vuosi vuodelta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä. Mallistot on trendeissä mukana vahvasti.

      Poista
  6. Minä juuri viime viikolla shoppailin Marimekosta. Ostin Liselotte mekon ja puna-valkoisen raitapaidan, Ilma on malli eli ei se perinteinen,vaan mielestäni vähän tyylikkäämpi malli, joka sopii myös töihin.
    Tuo ekan kuvan hame on ihana!
    Itselläni olisi vielä muutama ostos Marimekosta tälle syksylle. Yhdestä talvitakistakin haaveilen mutta en edes uskalla miettiä mikä summa hintalapussa on kun saapuu kauppoihin?!
    Marimekon astioita minulla on paljon. Musta-valkoinen Räsymatto on astiasto jota kerään.. Eli paljon on meilläkin Marimekkoa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla olis monta juttua, mitä tahtoisin. Nyt vaan vaatteita ei shoppailla, ja lompakko pysyy kiinni. Ja kyllä se niin on, että Marimekon hinnat on hilattu aika korkealle.. :/

      Poista
  7. Vusois sitten käytin paljon marimekon vaatteita, mutta hetkeen en ole niitä käyttänyt. Tuo musta mekko on kyllä tosi ihana! Voisin ottaa sen heti itselleni...Hyvää yötä :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3