sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Äitienpäivää.

Äitienpäivä. Tänään juhlitaan äitejä. Äideille tehdään aamupalaa ja leivotaan kakku, lauletaan ja lahjotaan. Näin meilläkin kävi, kutsu aamiaiselle tuli ja siellä odotti kattava aamiainen ja upea kakku muun perheen leipomana. Ja oli se kakku kyllä todella hyvääkin! Tosin ihan pienen pienenä juttuna se, että taikinamäärästä valmistui yhden kakun sijasta kaksi kakkua. Molemmat tuli päivän aikana avattua ja maistettua. Ja kyllä illan aikana meinasi kevytluontoinen huono olo vaivata, joten piti raahautua ulos lenkille Zorron kanssa ja yrittää korjata tilannetta suolaisella syötävällä..

Sinullakin kakkua aamiaisella?


Minusta tässäkin päivässä on ihan parasta lasten tekemät kortit. Joka vuonna olenkin ne säästänyt, samoin kuin lasten tekemät synttärikortit ja isänpäiväkortit. Näissä on juuri ne ehkä arvokkaimmat muistot lapsuudesta, ja haluan ehdottomasti säästää ne tytöille ihasteltaviksi kun ovat aikuisia (onneksi siihen on vielä piiiitkä aika). Esikoisen koulussa ei erikseen äitienpäivälahjoja tänä vuonna tehty, mutta juniori sen sijaan oli valmistanut lahjaksi kaulakorun. Ihana värikäs symmetrinen koru. Viime äitienpäivänä juniori oli huovuttanut kaulakorun. Nämä tulee hyvin säilöä talteen myös. Lisäksi iso valkoinen ruukkuruusu oli minua varten, se odotti myös aamiaispöydässä. Kyllä, se sama, jonka olin jo aiemmin varastostamme bongannut. :D 






Ruukkuruusu pääsi heti tänään etuterassillemme ruukkuun. Kiva juttu että kyseessä onkin vielä hyvin nuppuinen yksilö, kestää kukinta näin pidempään. En tiedä liekö tämä lajike kestäisi myös maahan istuttamisen? Aiemman talomme pihaan istutin jokaisena äitienpäivänä uuden ruusun kasvamaan, ja ainakin ne hyvin selvisivät havujen suojassa talven yli. Pitääköhän minun siis vain testata kuinka käy?


Oletteko huomanneet tällaisen
keksipaketin kaupassa?

Minä en. Mutta tarkkasilmäinen isosiskoni oli huomannut, ja kiikutti sellaisen tänään minulle tuomisina. Fazerina. Minä olen jopa joskus saanut lempinimen "Fazerina" kun lempisuklaani oli nimenomaan tuo samanniminen. Taisin kuitenkin joskus syödä sitä aivan liikaa, sillä enää sitä ei sillä lailla mieli tee. Niin ja mitä tulee näihin uutuuksiin, minä ja siskoni ollaan kyllä tehokkaita testaamaan uudet karkkipussimautkin - ja tietty jaetaan kokemukset niistä. :) Mutta sen verran täytyy todeta, että nämä keksit maistuvat todellakin siltä suklaalta. Hyvä korvike siis suklaalle, eikä kovin montaa keksiä tarvitse syödä että makeanhimo on taltutettu. Ehkäpä ensimmäinen täytekeksi minulle, josta tykkään. Esimerkiksi Dominot eivät ollenkaan ole minun juttuni. Ainoastaan ostan niitä kaupasta, mikäli kyseeseen tulee leivontapuuhat.


Ja siis, tässä se toinen kakku. Aikamoisia kakkutaitureita tuo muu perhe onkaan. Vähän jo miehelle vihjailin, että jospa hän jatkossa hoitaisi kakkupuolen juhliin kun niin hienoja luomuksia syntyy. Ja säästyisinpä jatkossa siltä pikkumaisuudelta kakkujen suhteen, sekä ylimääräiseltä stressaamiselta. Jostain ihmeen syystä olen todella pikkutarkka ja ärsyttävän pedantti kakkujenkin suhteen. Vaikkakin itse monesti teen varmoja ja helppoja vaihtoehtoja, kuten erilaisia juustokakkuja. Näiden kakkujen sisältä löytyi kermavaahtoa ja banaania, kostutukseen käytetty Valion uutta Latte-kahvijuomaa. Pinnalla suklainen kuorrutus, ja ainakin minun mielestäni näyttävä koristelu. Kyllä kelpaa tällaisia herkutella, mutta ei kovin usein. Onneksi tänään oli apusuita herkuttelussa..

Aivan mahtavaa olla äiti!
Upeaa Äitienpäivää vielä sinullekin!

2 kommenttia:

  1. Herkullisen näköisiä kakkuja teillä on kyl loihdittu. Ihania keksejä, tykkään muutenkin fazerina suklaastakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen melkonn sokerihiiri, mutta eilen tuli totaaliöverit. Testaa ihmeessä noi keksit. Geishan keksit on kyllä aika kova vastus! :)

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3