perjantai 15. marraskuuta 2013

Haaste: Blogi periaatteeni.

Kun yhdestä haasteesta selviää, niin kappas, uutta pukkaa! :)
 
Sain tänään uuden haaasteen Sweet Living -blogin Miialta kertoa blogi periaatteistani. Kiitos vain Miia! Haasteen on laittanut liikkeelle alunperin Löytö -blogin Johanna. Tämä vaikutti sen verran mukavalta haasteelta, että toki tartuin tähän heti. Ja tietenkin jaan tämän myös eteenpäin :)
 
Johannan ajatus oli seuraava: Haluan aloittaa haasteen,
jossa kerromme omia periaatteitamme bloggareina.
Mikä sinulle on tärkeää? 
Mitkä asiat saavat sinut harmistumaan blogimaailmassa?
Miten suhtaudut kuvien oikeuksiin? Miten hoidat yhteistyöpostaukset?
Kerro asioista vapaamuotoisesti ja omalla tyylilläsi.
Itse haluan tällä tavoin kertoa omat periaatteeni ja ajatukseni julkisesti,
jotta lukijani saavat rehellisesti tietää mitä mieltä olen asioista.
Minä aloitan!


Pakkomielteet blogin periaatteet
 
Tätä Pakkomielteet-blogia kirjoittelee Keski-Suomessa, Jyväskylässä, asuva 30+ nainen jolla tuntuu olevan aika ajoittain (lähes koko ajan) erilaisia pakkomielteitä. Pääsääntöisesti ne keskittyvät shoppailun suuntaan. Jostain syystä tuntuu, että kun saan jotain päähäni - määrätietoisesti menen koko ajan sitä kohti. Enkä saa asiaa päästäni, ennenkuin olen sen saanut. Itse olen myös perheellinen, minulla on kaksi ihanaa lasta, mies, koira ja omakotitalo. Omakotitaloon kuuluvat kesäisin nurmenajo ja talvisin lumen kolaaminen, ei niitä lempihommiani, mutta niidenkin suhteen olen erityisen tarkka. Päivät olen päivätyössä, onnekseni viikonloput ovat aina vapaita. Silti välillä tuntuu että on vaikeaa pitää narut käsissä työn ja arjen kesken. Onnekseni tyttöni ovat jo sen verran vanhempia ja omatoimisia, että arki rullaa helpommin kuin muutama vuosi taaksepäin. Persoonana olen äkkipikainen, temperamenttinen mutta myös todella lempeä ja iloinen. Pyrin näkemään aina asioiden positiivisen puolen sekä hymyilemään.
 
 
Innostuin blogin kirjoittamiseen ystäväni yllyttämisen kautta. Blogin nimi olikin tiedossa jo ennen ajatusta kirjoittamisesta, vitsailinkin että "minunhan tulisi kirjoittaa näistä kaikenmaailman pakkomielteistäni!". Tässä sitä nyt ollaan. Blogiani olen kirjoittanut 10/2012 alkaen. Blogini sisältö on vaikeasti arvattavissa, eikä minulla oikeastaan olekaan mitään järkevää logiikkaa sisällön suhteen. Kirjoitan välillä varmasti aivan turhanpäiväistä löpinää, mutta pääsääntöisesti löydän kirjoittamisen aiheita arjestani ja pakkomielteistäni. Olen innokas leipomaan, ja kokeilmaan uusia reseptejä - jaan mielelläni myös helpot reseptit blogissani. Kerron mielelläni blogissani ostoksistani, bongaamistani alennuksista sekä arkipäivän asioista. Olen erittäin otettu uusista lukijoista, sekä kaikista kommenteista mitä jaksatte laittaa blogiini - jaksatte siis lukea myös jorinoitani, kiitos siitä. :) Jollain tavalla minusta tuntuu, että tästä bloggaamisestani on tullut vähän kuin päiväkirja ja se on aika koukuttavaa. Täytyy tunnustaa, että jossain vaiheessa epäilin jo tätä bloggaamista ja sitä, että lukeeko yleensäkään kukaan tätä blogiani.
 
Bloggaamisen suhteen olen aivan lapsen kengissä, haluaisin vaikka mitä blogini ulkoasuun mutta en vielä vain osaa. Myöskin aina ei ole helppoa löytää aikaa kirjoittamiselle, joten kirjoittamiseni tahti on myös vaihtelevaa. Pyrin kuitenkin nappaamaan haasteet vastaan, ja kirjoittamaan niistä omat versioni. Ehkä ne haasteetkin auttavat valoittamaan hieman, millainen tyyppi täällä ruudun takana kirjoittaakaan.
 
Blogiyhteistyön suhteen olen myös aika alkuvaiheessa. Mielelläni en kovin paljoa rupea mainostamaan blogissani, mutta mielelläni kyllä jaan vinkit ja erilaiset edut lukijoilleni. Toisaalta en pistäisi vastaan, vaikka saisinkin jonkun yhteistyön jota kautta sain vaikkapa kotiini testiin jotain tuotteita. Toki mielelläni jakaisin kaikenlaiset kokemukset. Kuvien suhteen napsin niitä blogiini monella laitteella, pääsääntöisesti iPhonellani mutta myöskin uudella järkkärilläni. Tosin senkin kameran suhteen olen yhtä lailla lapsenkengissä, ja minulla olisikin käytettävissä perusoppitunnit kuvaamisen suhteen, mutta miten se tuntuukin ettei olevinaan ole ollut aikaa siihenkään. Blogissani on pääsääntöisesti itse ottamiani kuvia, mutta myöskin erilaisilta sivustoilta löytämäni kuvat olen erikseen aina maininnut. Alussa halusin pysyä kasvottomana, mutta toisaalta kuvat rikastavat aikalailla tarinan kulkua blogissa.
 
 
Itselleni on jo tullut sellaisia kanssakirjoittajia, joiden blogeissa vierailen aina uuden kirjoituksen tullessa. Sekin on aika koukuttavaa. Kaikenkaikkiaan bloggaamisesta on tullut minulle harrastus ja positiivinen kokemus. Monesti luen blogeja juuri ennen nukahtamistani sekä heti herättyäni. Mikäli sinusta tuntuu, että voisit kirjoittaa myös omaa blogia - kannustan sinua ehdottomasti. Mielellään myös itse itse löydän uusia blogituttavuuksia. Tällainen Henna täällä kirjoittelee, kukas siellä ruudun takana ihan oikeasti on?
 
Itse laitan haasteen kiertämään, ja mielelläni jaan sen seuraaville ihanille blogeille:
 

5 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta, koita ehtiä vvastailemaan siihen jossain vaiheessa;)

    VastaaPoista
  2. Unohtui aiemmin vastata; kiitos siis haasteesta, tartun tähän piakkoin :)

    VastaaPoista
  3. Löysin tänään tämän ihanan blogisi, eli uusi innokas lukija ilmottautuu :) .

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3