keskiviikko 30. lokakuuta 2013

Monta yötä on jouluun?

Kuinka monta yötä on jouluun? Jos laskin oikein niin 55 yötä. :) Olen aikamoinen jouluihminen ja tänään jo ystävänikin toppuutteli minua, kun tarjosin juomana mahdollisuutta lämpimään glögiin. Eipä sillä, meillä on tämän viikon aluksi korkattu piparitaikinan ensimmäinen erä! Sen verran kuitenkin olimme vielä luovia, että meillä valmistui tähtipipareiden lisäksi perhospipareita - nehän ei ole niin jouluisia, eihän?

Itse rakastan piparien leipomista ja totisesti ne maistuu minulle. Välillä kaipaan lapsuuden lempipipareitani, kristallipipareita. Muistatko sinä kenties ne myös? Mummilassa oli lapsuudessa aina pipareita. Nykyään vuosi vuodelta piparien leipominen helpottuu, neidit ovat jo niin omatoimisia että jopa kauliminenkin onnistuu heiltä. Itse toiminkin uunivastaavana. Jotenkin maanantaiset leipurini eivät olleet kuitenkaan ihan kaikista edustavimpia..



.. tällä leipurilla kissankorvat päässä..


.. tällä leipurilla puuttuu etuhampaat..



Joulunaikaa odotellessa olen laittanut jo ensimmäiset valot olohuoneeseen kulhoon. Nämä valot toimivatkin melkoisena tunnelman tuojana, ja tykkään hyödyntää erilaisia valoja kulhoissa sekä lyhdyissä. Myös ulkovalot meillä on ollut talvisin käytössä, nimenomaan joulun alla - tänä vuonna harkitsin jospa niitä ei laitettaisikaan. Keksisinkö jotain muuta vaihtoehtoisesti?


Onhan tämä tietenkin melkoista, tunnustan, lokakuussa oon leiponut jo torttuja, pipareita ja lämmitellyt ensimmäiset lasilliset glögiäkin. Mutta samalla niin ihanaa ja tunnelmallista, mutta maltan kuitenkin niiden joulukonvehtien suhteen - niitä tulee tuhottua joulunalla rasia jos useampikin..

Onko siellä joku muukin
aloittanut jouluisia toimia?
Vai mahdanko olla aivan
sekaisin? :D

( Eikä tässä vielä kaikki, ensi viikon perjantaina suuntaan Helsinkiin ja heti lauantaiaamusta jouluostoksille. Ja olen tosissani, tämä ei ole vitsi. :D )

6 kommenttia:

  1. Täälläkin ollaan jo vähän joulutunnelmaa rakennettu, ja ensimmäinen lahja on paketoitu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulutunnelmissa on hyvä jo vähän ollakin, luvan kanssa ;) Mä niin rakastan sitä paketoimista, mutta vielä ei yhtään pakettia..

      Poista
  2. Taas pitää kommentoida! Osuu ja uppoaa sen verran! ;) On juotu Glögiä ja eilen just paistettiin tytön kanssa pipareita! On se vain niin ihanaa aikaa!

    -Lenni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa Lenni! Tää on hauskaa kun jutut menee yksiin. Onko sinulla muuten omaa blogia?

      Poista
    2. Minulla ei ole blogia. :) Sinun blogiin eksyin juuri LV juttuja hakiessani ;) Ehkä nähtiinkin syksyllä pompin avoimissa ovissa. Tuli vähän hassu fiilis kun aloin lukemaan blogia ja mietin että missä mä oon sut nähnyt ;D Pieni maailma! :)

      Poista
    3. Kyllä vain, pieni maailma. Kiva että eksyit blogiini, vielä en ole onnistunut paljoa lukijoita saamaan joten jokainen piristää kovasti! <3

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3