perjantai 16. elokuuta 2013

Mekko & Lyhdyt.

Kuunvaihteessa minulla on työmatka, ja lähdemme työporukalla Rigaan. Tällaiset reissut pitävät aina sisällään myös tietyn tyyppisen pukeutumiskoodin. Itsessään "business casual" on terminä minulle jo tuttu, ja saatatte muistaa aiemman pähkäilyni juuri tuon pukeutumisen suhteen. :) Nyt kuitenkin tällä matkalla pukeutumiskoodina on iltatilaisuuteen "gala dress" eli se pisti minut taas mietteliääksi. Onko gala-puku pitkä vai meneekö lyhyt? Ainakin polvimittainen taitaa olla sopiva? Tarvitseeko puvun olla musta? Eräänä iltana tämä termi sai minut jopa pariksi tunniksi surffaamaan iltapukuja nettikaupoista, mutta käsittääkseni "gala-dress" ei ole kuitenkaan iltapuku. Eikä kuitenkaan puvun tarvitse olla mustakaan. Olenkohan oikeilla jäljillä?

Mitä sinä miellät termillä
Gala-dress?



Minulla sattumalta on kaapissa jo keväällä hankittu mekko H&M:ltä, jonka sain hyvin edulliseen hintaan jollain tarjouskoodilla. Eikä mekon lähtöhintakaan ollut paha, muistaakseni 39,90€. Kuitenkin mekko on keväästä saakka laput paikoillaan saanut levätä hengarissa vaatekaapin rekkihyllyllä, syynä ei kuitenkaan ole ollut ettenkö olisi mekosta tykännyt. Syyt ovat olleet mekon käytännöllisyyden puolelta. Ensiksikin mekon helma on ollut liian pitkä minulle (olen melkoinen tappi itsekin..) ja olkaimesta tulisi ottaa myös muutama sentti sisään. Onnekseni juuri tästä tilaisuudesta tuli naapurini kanssa puhetta, ja hän tarjoutui auttamaan minua mekon ompeluissa - ja siitä se idea tuli, että ehkäpä tämä mekko on se minun "gala-dress". Tartuimme naapurini kanssa tuumasta toimeen ja jo eilen minulla oli sopivan mittainen mekko valmiina!

Eli mikäli tilaisuudessa pitää olla pitkä mekko - otan tämän mukaan. Ja mikäli taas lyhyt mekko menee myös - ehdottomasti otan uusimman mekkohankintani mukaan, jonka sattumalta löysin Drama-galleriasta. Jalkaani sujautan mustat korkkarit, sen enempiä hankintoja kenkien saralla en nyt ole valmis tekemään.
Mitä mieltä sinä olet tuosta mekosta, meneekö tilaisuuteen?


Nyt väittäisin että syksy on täällä. Nimittäin eilen lämmitimme takan syksyn ensimmäistä kertaa. Takkatulessa on sitä jotain tunnelmaa. Ja se lämpö mitä takka tuottaa. Voisin istua pitkän tovin takan edessä katsoen takkatulta. Ja jostain syystä minulla varsinkin on taipumus lämmittää takkaa paljon, ja koska minulla ei tunnu koskaan olevan liian kuuma - huoneilmamme on normaalia lämpöisempi talvellakin.. Minuun iski myös tänään (vieläpä heti aamusta!) kauhea syysvimma laittaa kesäkukkia terassilta pois ja tartuinkin tuumasta toimeen. Laitoin ruukkujen tilalle lyhtyjä ja odotan että pääsen tekemään myös syysistutuksia.

Ajattelin myös tänään kokeilla hiukan lyhtyjen maalaamista- ai miksi? Minä olen kova hankkimaan uusia lyhtyjä, ja niitä onkin aikamoinen kokoelma varaston hyllyllä. Tykkään erityisesti valkoisista lyhdyistä, ja tiedäthän kun valkoinen lyhty alkaa ajan mittaan muuttumaan kellertäväksi sekä siinä näkyy ruostetta. No siinä tapauksessa minä ostaisin jo uudet lyhdyt ( enkä tietenkään raaskisi vanhojakaan hävittää) mutta nyt ajattelin kokeilla niiden maalaamista valkoisella spraymaalilla - lopputuloksesta näkee sitten että onko tulevan talven nämä samat lyhdyt käytössä vai ei..

Onko sinulla kokemusta lyhtyjen
spray-maalaamisesta?
Vinkkejä ehkäpä?
Onko tämä hyvä vai huono idea?

4 kommenttia:

  1. Katsoin itsekin tuota mekkoa pitkään H&Mssä, mutta kun sovittelin sitä niin minulla oli toisinpäin asiat. Eli aivan liian lyhyt helma.... Ja jos vielä laittaisi korkkarit niin ei hyvä ollenkaan. Mutta tuo on oikeasti todella ihana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus tää lyhyt pituus on siis etu :D
      Mukava kun löysit blogiini :)

      Poista
  2. Heh, mulla on ollu sama mekko myöskin keväästä asti oittamassa kaverin lokakuun häitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juhlapukuainesta ;) Eikä yllätä että tykätään samoista jutuista ;)

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3