perjantai 9. elokuuta 2013

Kukkia kotiin.

Aivan ensimmäisenä, se kesäkurpitsa täytettynä toimii! Tykkäsin - eli olen valmis laittamaan ennakkoluuloni kesäkurpitsan suhteen "romukoppaan". Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, nyt kun kaupat ja torit ovat pulloillaan edullisia kesäkurpitsoja.

Tänään oli melkoinen sadepäivä iltapäivään saakka, mutta kuten kuvasta näkyy - kirkastumista taivaalla on tapahtunut. Ja minä olen päivän lauleskellut tänään julkaistua Cheekin uutta biisiä " Timantit on ikuisia". Aina kun uusi biisi tulee ensisoittoon - se soi todellakin monenmonta kertaa päivän aikana, ja minun toimisto kun sattumalta on autossa niin biisien sanat tarttuu aikas hyvin..

Joko sinä olet kuullut kappaleen ja mitä tykkäsit? :)


Jostain syystä mielessäni on tänään kummitelleet leikkokukat, joita kovasti kotiini olen kaivannut. Päätin siis työpäivän jälkeen hakea perjantain kunniaksi kukkakaupasta leikkokukkakimpun, jonka rakensimme omien neitieni kanssa yhteistoimin: " yksi tuollainen, kaksi tuollaista..". Vähän niinkuin lapsuudessa irtokarkkeja ostettiin - ottaisin noita viidelläkymmenellä sentillä..




Paita - Seppälä
Housut - Seppälä
Kengät - Andiata
Laukku - Mohito



Tänä viikonloppuna aion rentoutua, ja esimerkiksi huomenna istumme naapureiden kanssa iltaa ja toivottavasti keli on hyvä, jotta pystymme grillaamaan ja nauttimaan yhteisestä ajasta ulkonakin. Ja todellakin aion viikonlopun kunniaksi hankkia itselleni ison pussillisen irtokarkkeja - aikamoista rääkkiä kylläkin olla viikolla ilman karkkeja! Varsinkin kun tietää kotonakin niitä olevan kaapinovien takana..

Muutoin mielessäni on jo seuraavat leipomiset, aion meinaan kokeilla Kotiliesi (10/2013)- lehdestä löytyneellä " Salmiakki-browniet" ohjeetta omalle vanhenemispäivälleni :D Sen ihmeemmin omia synttäreitä en ole juhlinut, viimeisimmät taisivat olla pyöreiden vuosien bileet mutta appivanhemmat haluavat aina muistaa ja päästä myös synttärikahville. Todellakin miksi juuri valitsin sitten nuo browniet, syynä on se että taikinaan tulee turkinpippurirouhetta eli sopivat hyvin salmiakin ystävälle. Ohjeen turkinpippurin voisi korvata myös esimerkiksi mariannella. Ja eipä sillä, perheen juniori haluaa myös kokeilla uusimman Barbie- lehden mukana tullutta "Kookospallo" ohjetta. Lisäksi aion leipoa suolaisen piirakan vähän erilaisella pohjalla, mutta palaan näihin leipomuksiin sitten myöhemmin..

Mukavaa viikonloppua!

2 kommenttia:

  1. Et usko, mutta mun lapsuudessa Barbi-lehessä oli myöskin kookospallo-ohje ja se oli mun lemppari! Teinkin niitä pari kuukautta sitten, mutta kuvat epäonnistu niin resepti ei päässy blogiin asti silloin. Mut huippuhyviä oli :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä <3 Mä itse en ole kookoksen ystävä mutta neiti haluaa tehdä. Katsotaan tuleeko ohje tänne mun blogiin ;)

      Poista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3