torstai 1. elokuuta 2013

Candles..

Kynttilöitä! Aivan ihana jo se tuoksu kun puhaltaa tulen tulitikusta. Tämä sadepäivä suorastaan vaati kynttilöitä, enkä enää malttanut yhtään.. Otin käyttööni tänään ensimmäisenä perinteisten tuikkukynttilöiden lisäksi Partyliten led-kynttilät, jotka sattumoisin on ollut alusta saakka meillä kovassa käytössä. Ostin ensimmäiset pari vuotta sitten, ja parasta niissä on se ominaisuus että ne voi ajastaa palamaan 5tunnin ajaksi! Ihan mahtavaa tulla kotiin ja kynttilöissä palaa "liekki". Kynttilät ovat siis ulkonäöltään kuin tavalliset kynttilät, pinta on tehty kynttiläävahasta ja kynttilävahapinnan sisäpuolella on tila kahdelle sormiparistolle. Meillä näitä löytyy kahdesta eri sävystä : luotettava valkoinen ja joulunajaksi punainen.




Joku aika taaksepäin sainkin ystävältäni kynttiläpurkin. Näitä minullä löytyy ennestäänkin jo kotoa, eli kynttilöitä tosiaan on tainnut tulla poltettua, vaikka eipä sillä etteikö Partyliten valikoimaa olisi vielä kaapissa polttamattakin. Finnmarin kynttiläpurkit ovat söpöjä, ja toki niitä voisi hyödyntää uudelleen muussakin käytössä kuin tuikkukynttilöiden säilytykseen. Voisikohan esimerkiksi keksejä viedä kylään tuliaisena tälläisessä purkissa? Millaisen hyötykäytön sinä ehkä ottaisit käytäntöön?



Lauantaiksi on luvassa ainakin tänne Keski-Suomeen lämmintä ilmaa, joten nautitaan siitä, koska syksy tulee kovaa vauhtia. Syksy on ihanaa aikaa, kun luonnossa on syksyn värejä, mutta vesisateiden ja räntäsateiden diggaaja mä en todellakaan ole. Joku viisas joskus on sanonut, että se vuodenaika milloin syntyy - siitä tykkää. Mä oon syntynyt elokuussa ja kyllä mä siitä kuukaudesta tykkään, se on vähän niinku kesä- ja syyskuukausi. Tykkään valmistautua syksyyn, sisustaa terassille hiukan lyhtyjä ja ehkäpä päivittää kesäkukat syksyisimpiin vaihtoehtoihin. Mutta ne vesisateet / räntäsateet - niistä mä en tykkää. Märkää ja kylmää. Kengät kastuu. Lisäksi kuravaatekelit lapsilla on niitä dislike kelejä. Vettä valuvat hiekkaset kuravaatteet, onpa kiva ottaa lapsi sellaisissa päiväkodista vastaan..

Oikestaan mä tykkään jokaisesta vuodenajasta, jokaisessa on oma viehätyksensä. Talvessa mä erityisesti tykkään luonnon valkeudesta, keväällä luonnon / vihreän heräämisestä sekä kesässä on ehdottomasti aurinko parasta! Mutta kesä oli mitä mahtavin ja kelit varmasti suosivat tänä vuonna jokaista - joten mä olen ihan valmis syksyn tulemiseen. Antaa tulla vaan - mulla riittää ainakin kynttilöitä syksyn hämäriin iltoihin :)

Oletko sinä syksyn ihmisiä?

2 kommenttia:

  1. Täytyykin kaivaa itsekkin kynttilät esille. Tuohon lasipurkkiinhan voi laittaa vaikka jauhoja tai mysliä,muroja jne eikä tarvi piilottaa komeroon kun on niin nätti :) Jos minulle joku toisi keksejä tuollaisessa purkissa niin olisin ikionnellinen! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3