maanantai 18. helmikuuta 2013

Herätys.

Mun blogin nimi on pakkomielteet. Mistä mä oon viime aikoina kirjoittanut? Leipomisesta? Mitä oikeastaan toi käsite pakkomielteet minun kohdallani käsittää? Mitä pakkomielteitä minulla onkaan? Ymmärränkö edes kuinka pakkomielteinen olenkaan?
Tässä alla muutamia pakkomielteitä mitä minä omistan, olen kyllä aika ihana Somelainen muija! :D

  • Rakastan pyykinpesua. Puhtaan pyykin tuoksua. Onko se jo pakkomielteistä joka päivä pyörittää pesukonetta tästä ilosta?
  • Rakastan silittämistä. Tätä ei vaan voi selittää, kai silittäminen on sellainen asia- joko siitä tykkää tai ei tykkää ollenkaan. Jostain syystä kuitenkin tykkään kasata puhtaat pyykit kasaan kodinhoitohuoneen pöydälle ja silitellä reippaamman erän sitten kerralla.
  • Shoppailu. Välillä tuntuu että voisin vain ostella ja ostella. Enkä tosiaankaan kerää mitään sisustustavaroita, astioita. Ongelmana ehkä tosiaan ovat lastenvaatteet. Toisinaan kyllä rahapussi meinaa uhkaavasti mennä miinuksen puolelle, mutta kerranhan tässä eletään ja ei sitä mitään saa mukaansa - mitä muita näitä sanontoja on? Mutta jostain syystä nettikauppojen suhteen olen saanut itseni kuriin, hyvä minä! Aiemmin heikkoutenani olivat erilaiset nettikaupat ja niissä pyörivät tarjoukset. Ostamisen helppous, parhaimmillaan tuotteet tuodaan kotiovelle saakka. Ehkä nykyinen työ ja reilu tietokoneen käyttö päivittäin on vaikuttanut tähän.
  • Karkki. En edes aio selittää tätä..
  • Leipominen! Todellakin minä tykkään leipoa, ja tälläkin hetkellä pakastimesta löytyy useampaa sorttia leipomuksia. Välillä joo tuntuu että leipominen on niinkin pakkomielteistä, että otan aikamoisia urakoita itselleni.. Varsinkin erilaisien juhlien yhteydessä karkaa kyllä kirjaimellisesti mopo käsistä, ja aina leipominen ei ole niin mukavaakaan kun tekemistä on vähän liikaa. Ja tietenkin kaikki ne huippuleipomisideat ovat minulta lähtöisin, kenelle siis sättiä? Ketä voisin syyttää?
  • Sänkyjen petaaminen. Jostain syystä minun mielestäni sänkyjen päällä tulee olla päiväpeitot paikoillaan, en voi sietää että myöhemmin sängystä nouseva ei voi pedata. Ja yleensä minä en tosiaankaan nouse viimeisenä. Vaikkakin silti päiväpeiton laittaminen on liian usein minun hommaani. Autan vielä junioria sänkynsä petaamisessa, mutta esikoinen hoitaa homman jo itse.
  • Kalenterissani pitää juuri tietyssä kohdassa lukea tärkeät merkinnät, kuten juniorin päiväkotiajat..
  • Olohuoneen matto - sen on oltava suorassa. Se vaan on jotenkin niin pakkomielteistä käännellä se ojennukseen :D Ja oikeastaan pelkästään nukkamattojen imurointi on minulle se oma juttunsa, kääks miten paljon ne keräävätkään hiuksia! Kolme naissukupuolta - tuloksena on aika paljon irtohiusta. Hiukset eivät irtoa matosta vain kevyesti imuroimalla, vaan pitää tehdä töitä.. I know, niin pakkomielteistä!

Näitä yksinkertaisesti olisi vaan niin paljon, kun alkaa miettimään tarkemmin! Haluaisitteko että kertoisin lisää millaisia pakkomielteitä minä omaankaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3