maanantai 7. tammikuuta 2013

Uusi auto.

Uusi auto. Uusi työauto. Sellainen pitäisi hankkia. Vaikeita päätöksiä. Itse tykkäisin valita autoksi ihan sedan-mallisen auton, mutta toisaalta perhe ja erilaiset harrastukset (esimerkiksi juuri lasketteluinnostus) vaatisi farmarimallia. Muutama automalli käyty katsastamassa, toisissa liikkeissä saamani palvelu/myyntihalukkuus on ollut oman myyntikokemukseni arvioimana aika hanurista ja toisaalla taas palvelu on ollut hyvin henkilökohtaista, sekä mukavaa. Nyt pitäisi löytää aikaa autojen koeajoille. Tämänpäiväisessä autokaupassa minulle tarjottiin autoa illaksi myös käyttööni, mutta kyseistä mallia ei heiltä esittelyautona löytynyt vasta kuin loppuviikosta. Sovimme että laittaavat minulle tekstiviestin, kun auto on noudettavissa koeajoon. Itse tykkäsin tämän päivän autokauppiaan palvelusta, hän otti hyvin huomioon, kyseli mitä ominaisuuksia autolta haluan ja lisäksi kehoitti miettimään muutamaa eri mallia, koeajamaan ne ja luottamaan myöskin intuitioon.

Mitä minä työautoltani sitten haluan? Ensimmäinen ominaisuus on peräkontin koko. Nauroinkin autokaupassa, että vaikken sinne lastenrattaita ole laittamassa niin arvostan tilavuutta, koska välillä saatan kuljettaa asiakkaalle / asiakkaan luota laatikoissa tavaraa. Illan ajatuksena tulikin että ajan auton koeajolta kotiin, ja testaan mitä konttiin mahtuu :) Lisäksi arvostan sähkötoimista peräkonttia, nappia painamalla peräkontti aukeaa ja tämä helpottaa juuri tavaroiden lastaamista autoon. Lisäksi auton olisi hyvä olla diesel, dieseleissä on parempi vääntö ja muutenkin arvostan kovasti esimerkiksi webastoa. Webasto myös kuuluu ominaisuuksiin, mitä autossani pitää olla. Webasto on minun työni liikkuvuudessa hyvä ominaisuus, ja esimerkiksi hotellissa yöpyessä ei tarvitse olla lämmitystolppaa mihin auto kytkeä pakkasilla. En niinkään tarvitse metallivärejä, perusväreillä mennään, vaihtoehtoina minulla on kaksi perusväriä - saatte miettiä mitä ne mahtaa sitten olla :) Mutta ehkä tosiaan koeajot auttavat minua tekemään päätöksen, tämän kevään aikana auton vaihto tosiaan on hyvin ajankohtainen. Lisäksi tietenkin uuden auton toimitusaika hiukan vaikuttaa valintaani, mutta tällä hetkellä nykyisten tarjousten perusteella uuden auton saa 2-3 kuukaudessa.
Voin vaan kuvitella miten hassu näky minä ( keneltä kysytään paperit kaupassa / alkossa) olenkaan yksin autokaupassa. Lisäksi kun minulla on monta kysymystä autoa koskien valmiina, pyydän kertomaan auton ominaisuudet, näyttämään peräkontin ( kenties useamman mallin erot) ja laitan myyjät tiukille kysymystulvallani tarjousten tekemisen yhteydessä. Toiset antavat käyntikorttinsa mukaan, toiset eivät - liekö minua siis otetaan tosissaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3