perjantai 7. joulukuuta 2012

Pipareita Pikkujouluihin.

Vietämme ensimmäistä kertaa kotona ystävien kanssa pikkujoulut. Mitään ohjelmaa emme ole rakentaneet, ja kutsuimmekin ystäväpariskuntiamme meille glögilasilliselle. Mielessäni kävi jospa hommaisimme pienet pikkujoululahjat, mutta toisaalta taas kun minä olen tunnetusti jouluihminen ja tykkään ostella lahjoja, niin minulla on jokaiselle joulupaketti odottamassa niin ehkä nyt on mitä mainioin hetki se ojentaa.

Leivoimme illalla tyttäreideni kanssa pipareita. Teimme valmistaikinasta, mielestäni Sunnuntai-taikina on maultaan hyvää sekä siitä on helppo leipoa. Ensinnäkin piparitaikina sulaa helposti ja sitä on helppo lastenkin käsitellä. Annoin lasteni kaulia, painaa muotteja taikinaan ja nostaa piparit pellille. Kuitenkin itse halusin varmuuden vuoksi hoitaa uuniosion. Pipareista tuli hienoja.


Osan pipareista tytöt halusivat koristella huomisiin pikkujouluihin värillisellä sokerikuorrutteella ja ripottelivatpa neidit osaan pipareista nonparelleja lisänä.Mielessäni käväisi ajatus piparkakkutalon tekemisestä. Olen skipannut joka jouluna ajatuksen piparkakkutalon tekemisestä, pelännyt epäonnistumista. Ja toisaalta, minä olen ihmistyyppinä erittäin lyhytpinnainen ja epäkärsivällinen ihminen etten tiedä olisiko minusta siihen... vai olisiko sittenkin muutamien voimasanojen jälkeen. Vai olisivatko tyttäret jo tarpeeksi isoja leipoakseen itse piparkakkutalon? Kaupasta löytyisi valmiita muotteja mm. Annasilta. Tätä ajatusta täytyy tosiaan sulatella. Pelottavinta luonteessani on se, että kun saan jotain mieleeni, lähes poikkeuksetta toteutan ajatukseni.. :)

Nyt on pipareita huomisiin pikkujouluihin! Olemme muutenkin varautuneet hienosti pikkujoulumenuun, mutten uskalla paljastaa vielä sen enempää, koska vieraamme saattavat tätäkin sivustoa käydä lukemassa. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3