maanantai 3. joulukuuta 2012

Pakkomielteitä.

Onko sinulla pakkomielteitä? Jotain asioita joita on pakko saada hoidetuksi tai oltava tietyllä tavalla hoidettuja? Täytyykö esimerkiksi wc-paperirullan olla tietyinpäin telineessä? Entä onko pyykkien oltava narulle ripustettuina tietyllä tavalla?

Minä tunnustan, minulla on pakkomielteitä. Yksi pakkomielteeni on pestä pyykkiä. Teen sitä lähes tulkoon päivittäin. Koneellinen. Pari. Levitän vaatteet kodinhoitohuoneen lattialle värityksen mukaan kasoihin ja siitä koneeseen. Rakastan puhtaan pyykin tuoksua, sekä pyykkien ripustamista. Minulla on tietty tapa laittaa vaatteet kuivamaan, en voi ymmärtää mieheni tapaa laittaa ne mytyssä kuivamaan. Jopa nuorempi tyttäreni on oppinut mallikaasti laittamaan vaatteita kuivamaan, vaikka minä haluankin olla tilanteen herra ja varmistaa lopputuloksen.

Ei tämä kuitenkaan tähän pyykinpesuun jää. Minulla on pakkomielteenä silittää lähes kaikki vaatteet. Muutamia poikkeuksia on. Ensimmäisenä alusvaatteet. Ihan turha niitä on silitellä, jos ne hyvin laittaa kuivumaan niin ovat kauniin sileitä sellaisenaan. Mieheni vaatteet jäävät myös silittämättä, mukaan lukematta kauluspaitoja. Lasteni vaatteista silitän KAIKEN. Yöpuvutkin. Myös omat vaatteeni silitän myös, jopa urheiluvaatteeni. Jokaisena iltana en silittämistä kuitenkaan ennätä/jaksa tehdä, vaikka siitäkin kovasti pidän, mutta olen tarkka millaisessa kasassa vaatteet ovat. Lisäksi silmääni häiritsee ellei ne ole silityskasaan kauniisti viikattuna. Tietty paikka toki myös tälle silityskasalle on kodinhoitohuoneen pöydälläni.

Jep, onhan tää vähän ehkä sairasta. Pakkomielteistä. Mutta silti niin ihanaa kodinhoitoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, piristit sillä päivääni.
Tervetuloa uudestaan! <3